Zijn er Retourkosten?

Als u bij ons bestelt dan ontvangt u zowel van PostNL als DPD een accurate Track&Trace. Heeft u gekozen voor DPD dan zal deze nog een keer een keer een levering te doen en daarna gaat het in een depot en kunt u alsnog een nieuwe lever-afspraak maken. PostNL probeert eenmaal de levering te doen en daarna gaat het pakket naar een PostNL lokatie. Ook hier krijg u middels een email (en uw Track&Trace) bericht van. Er wordt alleen per email bericht gedaan indien men niet in staat was het pakket bij u af te leveren (er worden door PD en PostNL dus geen briefjes meer achtergelaten) - de meeste recente informatie vindt u altijd in uw Track&TRace bericht.

Als het pakket dan nog niet geleverd is dan gaat dit naar ons retour. Voor de kosten voor het retour gaan van het pakket bent u zelf aansprakelijk en deze zullen we dan ook at-cost doorbelasten want ook wij moeten deze kosten logischerwijs betalen. Wij zien niet eerder dan u dat een pakket naar ons retour komt (wij hebben dezelfde Track&Trace als u heeft). Mocht u besluiten het pakket niet meer te willen of te besluiten dat u het pakket alsnog opgestuurd wilt hebben dan zullen we in beide gevallen de kosten van het retour en/of opnieuw versturen in rekening brengen.

Belangrijk dus om te weten:

  • Wettelijk dient een pakket te worden ontvangen door iemand van 18 jaar of ouder met legitimatieplicht.
  • Afleveren bij buren of gewoon ergens plaatsen is wettelijk dus niet meer mogelijk.
  • Hou de Track&Trace goed in de gaten - hier vindt u het tijdsvak waarin de bezorger langskomt om uw bestelling af te leveren.
  • Bent u niet thuis dan zal gedurende de dag de informatie worden bijgewerkt in de Track&Trace en vindt u informatie waar u uw pakket kunt afhalen

BELANGRIJK: De Track&Trace geeft dus alle informatie over de status (tijdsvak, niet thuis, afhaalpunt) en is ook waar u eventuele wijzigingen nog kunt doorvoeren. Wij zien ook niet meer dan dat u in de Track&Trace ziet.