Vragen & Antwoorden

Vragen over cadeaus, verpakking & relatie-en kerstgeschenken
Kan ik iemand een cadeau geven?
Dat is geen probleem. U kunt uw bestelling laten bezorgen bij de persoon die u de wijnen cadeau wilt doen. U geeft gewoon bij afrekenen bij het verzendadres de gegevens in van degene die u wilt verrassen. Wilt u ook een mooie cadeauverpakking? Ook dat...
Wij willen een relatiegeschenk sturen. Hoe gaat dat?
Graag verzorgen wij uw wijngeschenken. Voor elke gelegenheid en in iedere prijsklasse. Mooi verpakt in een doos met strik, of in een stoere kist. Bij Grandcruwijnen kan alles per fles worden besteld dus u selecteert de wijn en wij regelen de rest. Dit...
Kan ik een cadeaukaartje toevoegen
Als service kunnen wij bij uw bestelling een cadeaukaartje toevoegen zonder verdere kosten. De kaartjes zijn ontworpen door een grafische designer en u kunt kiezen uit diverse soorten kaartjes met verschillende thema's. Afhankelijk van het seizoen zullen...
Bekijk meer
Vragen over kortingen en aanbiedingen
Hoe weet ik wat de aanbiedingen zijn
Wij communiceren op verschillende manieren aanbiedingen. Kortingscodes en speciale aanbiedingen van schaarse wijnen comminiceren wij altijd alllereerst naar onze vaste klanten via de Nieuwsbrief en via onze App dus advies is zeker om u te abonneren op...
Krijg ik korting als ik de wijnen kom afhalen?
U kunt bij uw bestelling aangeven of u uw wijnen wilt komen afhalen. Als u hiervoor kiest zult u zien dat er in bijna alle gevallen* automatisch 10% korting wordt verrekend op uw bestelling. Een bijkomend voordeel is dat we daar waar mogelijk de producten...
Hoe kan ik Kortingspunten verdienen
U ontvangt loyaltypunten indien u een accounnt heeft bij Grandcruwijnen. U kunt u saldo inzien onder Mijn Account. U ontvangt automatisch kortingspunten die bij een bestelling als korting kunnen worden ingewisseld: bij het registreren bij Grandcruwijnen...
Bekijk meer
Vragen over Grandcruwijnen
Zijn mijn gegevens veilig bij Grandcruwijnen?
Als u uw gegevens invoert op onze website, doet u dat altijd beveiligd. Grandcruwijnen.nl gebruikt coderingstechnologieën die erkend worden als gangbare standaarden binnen de IT-sector. Voor gevoelige informatie, zoals financiële gegevens, gebruiken ...
De prijzen die worden getoond - zijn die inclusief BTW?
Ja, Al onze prijzen die we tonen zijn inclusief de verplichte Nederlandse BTW. 
Jullie vermelden dat wijn biologische zijn geproduceerd. Wat betekent dit?
Bij Grandcruwijnen hebben we een uniek aanbod aan biologische wijnen en in de wijn-specificaties geven we dit aan. De wijnbouwer geeft expliciet aan conform de algemene normen van de biologische of biodynamische wijnbouw te produceren. Dus geen chemische...
Bekijk meer
Vragen over bestellen
Hoe kan ik wijnen bestellen?
Bij Grandcruwijnen kunt u uw wijnen zowel via onze webshop als per telefoon bestellen. Op de pagina ‘Bestellen’ leest u meer over het bestelproces via onze webshop. Wilt u telefonisch bestellen? Geef uw bestelling dan door via onze klantenservice op ...
Wat moet ik doen als er is geen voorraad is van een wijn welke ik graag zou willen hebben?
Wij proberen zo accuraat als mogelijk de voorraadstanden van onze wijnen te tonen zodat we snel kunnen uitleveren en u niet lang hoeft te wachten. Als een wijn niet op voorraad is maar er kan wel besteld worden dan kunt u een bestelling plaatsen en wordt...
Verantwoord alcohol gebruik
Wij staan bij Grandcruwijnen voor verantwoord genieten. Wij willen volwassenen laten genieten van momenten met een lekker glas, maar vinden het daarbij heel belangrijk dat er verantwoord mee wordt omgaan. Onze mooie wijnen zijn vooral om van te genieten...
Bekijk meer
Vragen over retourneren en klachten
Wij hebben besteld bij Vivino maar er is iets mis gegaan. Bij wie moet ik zijn?
U heeft de bestelling gedaan bij Vivino en ook bij hen afgerekend dus zij zijn uw aanspreekpunt. Wij krijgen door vanuit Vivino wat en naar wie wij moeten versturen en dit gebeurt volledig automatisch. Mocht dit onverhoopt fout zijn (u heeft een verkeerd...
Niet goed, geld terug — Proef-garantie
Wat houdt proefgarantie precies in? Bij Grandcruwijnen geldt standaard een proefgarantie van 45 dagen. Naast de  bedenktijd heeft u dus ook nog proefgarantie. Dit betekent dat u uw wijn kunt terugsturen wanneer u meerdere flessen van dezelfde wijn...
Wat is de procedure als vermoeden is dat de wijn niet goed is?
Helaas komt het weleens voor dat een wijn kurk (TCA bacterie) bevat of (fout) geoxideerd is. Mocht u hiervan overtuigd zijn kunt u dit te allen tijde aan ons doorgeven. U kunt dit via [email protected] aan ons laten weten. De fles dient ¾ vol...
Bekijk meer
Vragen over betalen
Op welke manieren kan ik betalen bij Grandcruwijnen?
Via onze webshop kunt u betalen met iDEAL, Creditcard, PayPal, Mister Cash, AfterPay, Billink, Sofortbanking, Giropay, Mybank of bank- of PayPal-overschrijving. Bij afhalen in de winkel kunt u ook met PIN betalen. Wilt u meer weten over de betaalmogelijkheden...
Ik heb een coupon of kortingscode gekregen van jullie. Hoe werkt dit?
Wij hebben regelmatig acties waarmee een korting over assortiment of type wijn wordt vergeven. Kortings-coupons zijn alleen maar geldig gedurende de periode die staat vermeld bij de specifieke actie. De betreffende coupon-code kunt u ingeven in de Winkelwagen...
Kan ik ook achteraf / op rekening betalen?
Via betaalmethode "Billink" kunt u snel, eenvoudig en veilig achteraf betalen. Ook zakelijke bestellingen kunnen hiermee achteraf betaald worden. Voor "Billink" betalingen geldt een maximum bedrag van € 500,- voor particulieren. Voor zakelijke bestellingen...
Bekijk meer
Vragen over uw bestelling
Wat betekent het als mijn bestelling in 'backorder' komt?
Van een aantal wijnen zijn we in staat, als deze niet op voorraad zijn, om ze in principe binnen een aantal dagen weer op voorraad te hebben. Bij deze wijnen hebben wij onze website zo ingeregeld dat er meer kan worden besteld dan het huidige aantal ...
Wel op voorraad maar een ander jaartal?
Mocht een wijn onverhoopt niet meer voorradig zijn, maar hebben wij dezelfde wijn nog wel uit een ander jaartal? Dan nemen we contact met u op om te overleggen of u akkoord gaat met het betreffende jaartal. Wij sturen u nooit ongevraagd een wijn uit ...
Is mijn bestelling verzekerd?
Ja. Alle verzendingen zijn verzekerd tegen breuk, beschadiging en diefstal. Bij eventuele schade zorgen we altijd voor een passende oplossing 
Bekijk meer
Vragen over bezorgen en afhalen
Gevolg van nieuwe regelgeving rondom levering Alcohol - 18 plus
Per 1-7-2021 gaat de verscherpte regelgeving (wijziging van de Drank- en Horeca wet) in, dit heeft betrekking op leveringen op afstand aan particulieren in Nederland en dan komt er officiële wetgeving rondom de levering van Alcohol en gelden gelijksoortige...
Wat zijn de verzendkosten bij Grandcruwijnen
Wij werken samen met diverse pakketbezorgers zoals DPD en PostNL. In Nederland leveren wij bestellingen boven de 75 euro gratis en onder de 75 euro betaalt u een bijdrage in de verzendkosten van 6,95 euro. In België leveren wij boven de 125 euro...
Versturen jullie ook in deelleveringen?
Van een aantal wijnen zijn we in staat, als deze niet (volledig) op voorraad zijn, om ze in principe binnen een aantal dagen weer op voorraad te hebben. Bij deze wijnen hebben wij onze website zo ingeregeld dat er meer kan worden besteld dan het huidige...
Bekijk meer
Vragen over leveringen naar het buitenland
Wat zijn de bezorgkosten?
Voor het bezorgen van uw order binnen Nederland brengen wij 6,95 euro verzendkosten in rekening. U betaalt geen verzendkosten als u een order plaatst van meer dan 75 euro. We leveren ook op zaterdag zonder extra toeslag.    U kunt bij het afrekenen...
Kan ik mijn bestelling buiten Nederland laten bezorgen?
Ja. Grandcruwijnen levert wijnen aan klanten in heel Europa. Voor leveringen naar het buitenland betaalt u een vooraf bepaald en vast bedrag per land (ongeacht uw bestelling). Dit is een bijdrage voor het vervoer en de verzekering van de zending.&nbsp...
Wat zijn de kosten van levering naar het buitenland?
Voor de levering naar het buitenland betaalt u een vast bedrag, ongeacht uw bestelling. In de tabel hieronder ziet u een overzicht van de kosten per land.  Landen Vast bedrag Maximum flessen Oosternrijk (AT) 19 Maximum 18 ...
Bekijk meer
Bedrijven/Buitenland
Levert Grandcruwijnen ook aan bedrijven?
Heeft u een feest waar u wijnen nodig heeft of een relatiegeschenk. Wij regelen dit snel en professioneel.        U kunt vanzelfsprekend uw bestelling ingeven op de site maar bel anders ook gerust onze klantenservice op:  &nbsp...
Wij zijn een bedrijf buiten Nederland maar binnen de EU en willen de levering zonder Nederlandse BTW.
Indien u een in een buitenland (EU) gevestigd bedrijf heeft dan kunt u zonder probleem uw bestelling doen. Tijdens de registratie geeft u naast alle NAW gegevens ook uw BTW-nummer in. Dit wordt online gecontroleerd en indien akkoord dan kunt u de bestelling...
Levert Grandcruwijnen ook in België
Woont u in België? Ook dan bestelt u uw wijnen gemakkelijk en snel bij Grandcruwijnen. Wij bezorgen uw bestelling gewoon bij u thuis!
Bekijk meer
Vragen over mogelijkheden van de website
Hoe kan ik uit het enorme assortiment een wijn selecteren die past bij mijn smaak?
Wij hebben al onze wijnen opgedeeld in zogenaamde smaakprofielen. Zie dit als het DNA-profiel van de wijn waarin wij de wijn opdelen in elementen zoals bloemig, fruitig, houtgerijpt, tannines, etc. In totaal 27 elementen waarmee we het DNA profiel bepalen...
Jullie vermelden dat wijn biologische zijn geproduceerd. Wat betekent dit?
Bij Grandcruwijnen hebben we een uniek aanbod aan biologische wijnen en in de wijn-specificaties geven we dit aan. De wijnbouwer geeft expliciet aan conform de algemene normen van de biologische of biodynamische wijnbouw te produceren. Dus geen chemische...
Hoe lang blijven de loyaltypunten geldig?
De punten die u heeft ontvangen over een bestelling blijven 365 dagen geldig. U ontvangt 2 weken voordat (een deel van) uw punt komt te vervallen een berichtt per email, zodat u nog op tijd in staat bent gebruik te maken van de kortingspunten.
Bekijk meer
Vragen over levering aan consument en horeca en retail
Levert Grandcruwijnen alleen aan de consument of ook aan horeca en retail?
Grandcruwijnen levert aan alle kanalen. Via onze website kunnen consumenten, horeca en retail de bestellingen doen maar voor grotere afname (bijv een pallet) kunt u beter direct met ons contact opnemen. Onze detailhandels- en horecaprijzen gelden uitsluitend...
Levert Grandcruwijnen ook aan de wijnhandel?
Grandcruwijnen levert aan alle kanalen. Via onze website kunnen consumenten, horeca en retail de bestellingen doen maar voor grotere afname (bijv een pallet) kunt u beter direct met ons contact opnemen. Voor onze collega's in de wijnhandel hanteren wij...
Proefflessen is dat mogelijk
Zowel consument, horeca en retail hebben bij ons de mogelijkheid om alles per fles te bestellen en zo eerst wat te proberen en u bent dus niet verplicht om gelijk een doos bij ons af te nemen. Voor horeca en Retail hebben wij als beleid dat een proef...
Bekijk meer
Vragen over Product informatie
Hoe weten we zeker dat we geen nep flessen kopen?
Er is de laatste jaren zeer veel nep op de markt van de gevestigde tophuizen uit o.a. Frankrijk, Italië en Spanje. Er is veel meer Petrus, Tignanello, Ornellaia en Vega Sicilia op de markt dan ooit is gemaakt om zo maar een paar voorbeelden te noemen...
Hoe lang kan een wijn of sherry geopend staan?
Er is niet 1 antwoord mogelijk op hoe lang een wijn geopend kan blijven. Een geopende fles wijn komt in aanraking met zuurstof en hierdoor oxideert de wijn. Gevolg: een azijnachtige geur en smaak. En naarmate er meer wijn uit de fles is, des te sneller...
Wat zijn Wine Spectator punten
Wine Spectator magazine wordt gelezen door meer dan 3 miljoen mensen over de hele wereld. De digitale publicaties, apps en evenementen breiden dit wereldwijde bereik uit naar meer dan 6 miljoen wijnliefhebbers. Het proefpersoneel van Wine Spectator...
Bekijk meer