Vragen & Antwoorden

Vragen over cadeaus, verpakking & relatie-en kerstgeschenken
Kan ik iemand een cadeau geven?
Dat is geen probleem. U kunt uw bestelling laten bezorgen bij de persoon die u de wijnen cadeau wilt doen. U geeft gewoon bij afrekenen bij het verzendadres de gegevens in van degene die u wilt verrassen. Wilt u ook een mooie cadeauverpakking? Ook dat...
Wij willen een relatiegeschenk sturen. Hoe gaat dat?
Graag verzorgen wij uw wijngeschenken. Voor elke gelegenheid en in iedere prijsklasse. Mooi verpakt in een doos met strik, of in een stoere kist. Bij Grandcruwijnen kan alles per fles worden besteld dus u selecteert de wijn en wij regelen de rest. Dit...
Kan ik een cadeaukaartje toevoegen
Als service kunnen wij bij uw bestelling een cadeaukaartje toevoegen zonder verdere kosten. De kaartjes zijn ontworpen door een grafische designer en u kunt kiezen uit diverse soorten kaartjes met verschillende thema's. Afhankelijk van het seizoen zullen...
Bekijk meer
Vragen over kortingen en aanbiedingen
Is er ook een nieuwsbrief met informatie, aanbiedingen en kortingscodes?
Wij versturen in principe iedere maandagochtend een nieuwsbrief met daarin de promoties die voor die bewuste week gelden. Daarnaast informeren wij ook middels de nieuwsbrief wanneer wij masterclasses en proeverijen (online- en fysiek) geven en rondom...
Hoe kan ik Kortingspunten verdienen
U ontvangt loyaltypunten indien u een accounnt heeft bij Grandcruwijnen. U kunt u saldo inzien onder Mijn Account. U ontvangt automatisch kortingspunten die bij een bestelling als korting kunnen worden ingewisseld: bij het registreren bij Grandcruwijnen...
Hoe weet ik wat de aanbiedingen zijn
Wij communiceren op verschillende manieren aanbiedingen. Kortingscodes en speciale aanbiedingen van schaarse wijnen comminiceren wij <em>altijd alllereerst</em> naar onze vaste klanten via de N<strong>ieuwsbrief</strong> en via onze <strong>App</strong...
Bekijk meer
Support
Gevolg van nieuwe regelgeving rondom levering Alcohol - 18 plus
Per 1-7-2021 gaat de verscherpte regelgeving (wijziging van de Drank- en Horeca wet) in, dit heeft betrekking op leveringen op afstand aan particulieren in Nederland en dan komt er officiële wetgeving rondom de levering van Alcohol en gelden gelijksoortige...
Mijn pakket is niet afgeleverd
Gelukkig komt het niet vaak voor maar het gebeurt sporadisch dat vanuit de Track&Trace wordt gemeld dat pakket is afgeleverd (op opgegeven adres op bij bij een Afhaal-lokatie) maar het pakket is niet te vinden is. Mocht dit voorkomen dan openen wij...
Bekijk meer
Vragen over Grandcruwijnen
Zijn mijn gegevens veilig bij Grandcruwijnen?
Als u uw gegevens invoert op onze website, doet u dat altijd beveiligd. Grandcruwijnen.nl gebruikt coderingstechnologieën die erkend worden als gangbare standaarden binnen de IT-sector. Voor gevoelige informatie, zoals financiële gegevens, gebruiken ...
Hoe versturen wij een factuur en wat als ik een geschenk stuur. Zit hier dan een factuur bij?
Als u de bestelling plaatst ontvangt u als bijlage bij de orderbevestiging een factuur *(pdf-document).                          Deze versturen wij alleen eletronisch naar het email-adres...
Waar is Grandcruwijnen gevestigd en wat zijn de openingstijden?
Grandcruwijnen is gevestigd aan de:<br>Rijksstraat 24<br>33316 EH Dordrecht. We zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 10.00-17:00 uur en rond de feestdagen hebben we ook afwijkende openingstijden (een koopavond of een zaterdag) dus voor actuele...
Bekijk meer
Vragen over bestellen
Hoe kan ik wijnen bestellen?
Bij Grandcruwijnen kunt u uw wijnen zowel via onze webshop als per telefoon bestellen. Op de pagina <a href="https://test.grandcruwijnen.nl.mage2cloud.nl/bestellen">‘Bestellen’</a> leest u meer over het bestelproces via onze webshop. Wilt u telefonisch...
Wordt er op leeftijd gecontroleerd en is er Identificatieplicht
Wij staan bij Grandcruwijnen voor verantwoord genieten. Wij willen volwassenen laten genieten van momenten met een lekker glas, maar vinden het daarbij heel belangrijk dat er verantwoord mee wordt omgaan. Onze mooie wijnen zijn vooral om van te genieten...
Wat moet ik doen als er is geen voorraad is van een wijn welke ik graag zou willen hebben?
Wij proberen zo accuraat als mogelijk de voorraadstanden van onze wijnen te tonen zodat we snel kunnen uitleveren en u niet lang hoeft te wachten. Als een wijn niet op voorraad is maar er kan wel besteld worden dan kunt u een bestelling plaatsen en wordt...
Bekijk meer
Vragen over retourneren en klachten
Wij hebben besteld bij Vivino maar er is iets mis gegaan. Bij wie moet ik zijn?
U heeft de bestelling gedaan bij Vivino en ook bij hen afgerekend dus zij zijn uw aanspreekpunt. Wij krijgen door vanuit Vivino wat en naar wie wij moeten versturen en dit gebeurt volledig automatisch. Mocht dit onverhoopt fout zijn (u heeft een verkeerd...
Niet goed, geld terug — Proef-garantie
<strong>Wat houdt proefgarantie precies in?</strong> Bij Grandcruwijnen geldt standaard een proefgarantie van 45 dagen. Naast de  bedenktijd heeft u dus ook nog proefgarantie. Dit betekent dat u uw wijn kunt terugsturen wanneer u meerdere flessen...
Wat is de procedure als vermoeden is dat de wijn niet goed is?
Helaas komt het weleens voor dat een wijn <a href="/knowledge-base/heeft-uw-fles-een-kurkprobleem-waardoor-uw-wijn-naar-kurk-smaakt/">kurk</a> (TCA bacterie) bevat of (fout) <a href="/blog/wat-is-oxidatieve-wijn">geoxideerd</a> is. Mocht u hiervan overtuigd...
Bekijk meer
Vragen over betalen
Op welke manieren kan ik betalen bij Grandcruwijnen?
Via onze webshop kunt u betalen met iDEAL, Creditcard, PayPal, Mister Cash, Riverty (AfterPay), Billink, Sofortbanking, Giropay, Mybank of bank- of PayPal-overschrijving. Bij afhalen in de winkel kunt u ook met PIN betalen. Wilt u meer weten over de ...
Ik heb een coupon of kortingscode gekregen van jullie. Hoe werkt dit?
Wij hebben regelmatig acties waarmee een korting over assortiment of type wijn wordt vergeven. Kortings-coupons zijn alleen maar geldig gedurende de periode die staat vermeld bij de specifieke actie. De betreffende coupon-code kunt u ingeven in de Winkelwagen...
Kan ik ook achteraf / op rekening betalen?
Via betaalmethode "Billink" kunt u snel, eenvoudig en veilig achteraf betalen. Ook zakelijke bestellingen kunnen hiermee achteraf betaald worden. Voor "Billink" betalingen geldt een maximum bedrag van € 500,- voor particulieren. Voor zakelijke bestellingen...
Bekijk meer
Vragen over uw bestelling
Wat betekent het als mijn bestelling in 'backorder' komt?
Van een aantal wijnen zijn we in staat, als deze <strong>niet op voorraad</strong> zijn, om ze in principe binnen een aantal dagen weer op voorraad te hebben. Bij deze wijnen hebben wij onze website zo ingeregeld dat er meer kan worden besteld dan het...
Wel op voorraad maar een ander jaartal?
Mocht een wijn onverhoopt niet meer voorradig zijn, maar hebben wij dezelfde wijn nog wel uit een ander jaartal? Dan nemen we contact met u op om te overleggen of u akkoord gaat met het betreffende jaartal. Wij sturen u nooit ongevraagd een wijn uit ...
Is mijn bestelling verzekerd?
Ja. Alle verzendingen zijn verzekerd tegen breuk, beschadiging en diefstal. Bij eventuele schade zorgen we altijd voor een passende oplossing 
Bekijk meer
Vragen over bezorgen en afhalen
Gevolg van nieuwe regelgeving rondom levering Alcohol - 18 plus
Per 1-7-2021 gaat de verscherpte regelgeving (wijziging van de Drank- en Horeca wet) in, dit heeft betrekking op leveringen op afstand aan particulieren in Nederland en dan komt er officiële wetgeving rondom de levering van Alcohol en gelden gelijksoortige...
Mijn pakket heeft vertraging? Wat kan ik doen
Belangrijke informatie over uw zending gedurende de feestdagen Wij zullen uw bestelling die u heeft gedaan gedurende werkdagen voor 16:00 uur nog dezelfde dag aanbieden maar door de enorme drukte bij ALLE bezorgdiensten zoals PostNL, DPD en Budbee kan...
Mijn Track & Trace wijzigt en geeft andere tijden
Soms worden de Track &Trace codes door de software van de bezorgdiensten al verstuurd op het moment dat wij het aanbieden aan de bezorgdienst en soms gebeurt dit pas als het pakket arriveert in het 1e soorteercentrum. Het kan erop lijken dat het ...
Bekijk meer
Vragen over leveringen naar het buitenland
Wat zijn de bezorgkosten?
Voor het bezorgen van uw order binnen Nederland brengen wij 6,95 euro verzendkosten in rekening. U betaalt <strong>geen</strong> verzendkosten als u een order plaatst van meer dan 75 euro. We leveren ook op zaterdag zonder extra toeslag.   ...
Kan ik mijn bestelling buiten Nederland laten bezorgen?
Ja. Grandcruwijnen levert wijnen aan klanten in heel Europa. Voor leveringen naar het buitenland betaalt u een vooraf bepaald en vast bedrag per land (ongeacht uw bestelling). Dit is een bijdrage voor het vervoer en de verzekering van de zending.&nbsp...
Wat zijn de bezorgkosten van levering naar het buitenland?
Voor de levering naar het buitenland betaalt u een vast bedrag, ongeacht uw bestelling. In de tabel hieronder ziet u een overzicht van de kosten per land.  Uw wijnen laten bezorgen buiten Nederland Grandcruwijnen levert wijnen aan klanten in heel...
Bekijk meer
Bedrijven/Buitenland
Levert Grandcruwijnen ook aan bedrijven?
Heeft u een feest waar u wijnen nodig heeft of een relatiegeschenk. Wij regelen dit snel en professioneel.        U kunt vanzelfsprekend uw bestelling ingeven op de site maar bel anders ook gerust onze klantenservice op:  &nbsp...
Wij zijn een bedrijf buiten Nederland maar binnen de EU en willen de levering zonder Nederlandse BTW.
Indien u een in een buitenland (EU) gevestigd bedrijf heeft dan kunt u zonder probleem uw bestelling doen. Tijdens de registratie geeft u naast alle NAW gegevens ook uw BTW-nummer in. Dit wordt online gecontroleerd en indien akkoord dan kunt u de bestelling...
Levert Grandcruwijnen ook in België
Woont u in België? Ook dan bestelt u uw wijnen gemakkelijk en snel bij Grandcruwijnen. Wij bezorgen uw bestelling gewoon bij u thuis!
Bekijk meer
Vragen over mogelijkheden van de website
Hoe kan ik uit het enorme assortiment een wijn selecteren die past bij mijn smaak?
Wij hebben al onze wijnen opgedeeld in zogenaamde smaakprofielen. Zie dit als het DNA-profiel van de wijn waarin wij de wijn opdelen in elementen zoals bloemig, fruitig, houtgerijpt, tannines, etc. In totaal 27 elementen waarmee we het DNA profiel bepalen...
Is er ook een nieuwsbrief met informatie, aanbiedingen en kortingscodes?
Wij versturen in principe iedere maandagochtend een nieuwsbrief met daarin de promoties die voor die bewuste week gelden. Daarnaast informeren wij ook middels de nieuwsbrief wanneer wij masterclasses en proeverijen (online- en fysiek) geven en rondom...
Wat zijn Wine Spectator punten
Wine Spectator magazine wordt gelezen door meer dan 3 miljoen mensen over de hele wereld. De digitale publicaties, apps en evenementen breiden dit wereldwijde bereik uit naar meer dan 6 miljoen wijnliefhebbers. Het proefpersoneel van Wine Spectator...
Bekijk meer
Vragen over levering aan consument en horeca en retail
Levert Grandcruwijnen alleen aan de consument of ook aan horeca en retail?
Grandcruwijnen levert aan alle kanalen. Via onze website kunnen consumenten, horeca en retail de bestellingen doen maar voor grotere afname (bijv een pallet) kunt u beter direct met ons contact opnemen. Onze detailhandels- en horecaprijzen gelden uitsluitend...
Levert Grandcruwijnen ook aan de wijnhandel?
Grandcruwijnen levert aan alle kanalen. Via onze website kunnen consumenten, horeca en retail de bestellingen doen maar voor grotere afname (bijv een pallet) kunt u beter direct met ons contact opnemen. Voor onze collega's in de wijnhandel hanteren wij...
Proefflessen is dat mogelijk
Zowel consument, horeca en retail hebben bij ons de mogelijkheid om alles per fles te bestellen en zo eerst wat te proberen en u bent dus niet verplicht om gelijk een doos bij ons af te nemen. Voor horeca en Retail hebben wij als beleid dat een proef...
Bekijk meer
Vragen over Product informatie
Wat zijn Wine Spectator punten
Wine Spectator magazine wordt gelezen door meer dan 3 miljoen mensen over de hele wereld. De digitale publicaties, apps en evenementen breiden dit wereldwijde bereik uit naar meer dan 6 miljoen wijnliefhebbers. Het proefpersoneel van Wine Spectator...
Proefflessen is dat mogelijk
Zowel consument, horeca en retail hebben bij ons de mogelijkheid om alles per fles te bestellen en zo eerst wat te proberen en u bent dus niet verplicht om gelijk een doos bij ons af te nemen. Voor horeca en Retail hebben wij als beleid dat een proef...
Hebben jullie ook lege wijnkisten (OWC)
Bij Grandcruwijnen hebben een prachtig Wine Warehouse en Winkel waar al onze wijnen perfect liggen opgeslagen. Wij hebben vele kwaliteits wijnen die in originele houten kisten zitten (OWC) en daar alle wijnen bij ons per fles kunnen worden besteld hebben...
Bekijk meer