Bezorgen

Flexibele levering van uw wijnen

Wij bieden we ook de mogelijkheid om eenvoudig en veiliig vanuit uw eigen comfortabele stoel de wijnen te bekijken en desgewenst te bestellen. Wij bieden zeer veel informatie over alle producten dus u kunt dit in alle rust lezen en uw keuze maken. Ook hebben wij geen moeilijke restricties en onze gehele assortiment kan per fles worden besteld dus proberen en proeven staat vrij en dat uit een assortiment van meer dan 2500 wijnen, whisky's, gin's, etc. Tijdens het afrekenen kunt u kiezen of u de bestelling afgeleverd wilt hebben maar u kunt de bestelling ook bij ons afhalen en dan ontvangt u ook nog automatisch tot 10% korting! Wij zitten letterlijk naast de snelweg (A16 van Rotterdam naar Breda) en u kunt voor de deur parkeren. Wij zetten uw bestelling klaar in een rolwagen waarmee u de wijnen in uw auto kunt plaatsen en natuurlijk kunt u ook rondkijken in ons Wine Warehouse waar u alle producten die op de website staan kunt vinden en u kunt dan ook altijd een wijn proeven uit onze Winer-by-the Glass.

Openingstijden van Grandcruwijnen

  • Alle werkdagen (maandag tot vrijdag) geopend van 10:00 uur tot 17:00 uur

Afwijkende openings en/of bezorgtijden:

  • Goede vrijdag (15/4/2022) - geopend van 10.00-17:00 uur
  • 2e paasdag (18/4/2022) - gesloten en die dag worden er ook geen bestelling afgehaald
  • Koningsdag (27/4) - gesloten en die dag worden er ook geen bestelling afgehaald en leveren bezorgdiensten ook niet
  • Hemelvaartsdag (26/5) - gesloten en die dag worden er ook geen bestelling afgehaald en leveren bezorgdiensten niet
  • 2e pinksterdag (30/5) - gesloten en die dag worden er ook geen bestelling afgehaald en leveren bezorgdiensten niet

 

Bij Grandcruwijnen bestelt u gemakkelijk en snel uw wijnen. Wij bezorgen uw bestelling waar u wilt en wanneer u dat wilt. Thuis, op het werk of op een afhaallocatie bij u in de buurt en dat 6 dagen per week. Wilt u liever uw pakket in ons Wine Warehouse in Dordrecht afhalen? Ook dat is mogelijk iedere werkdag van 10.00-17:00 en u krijgt zelfs automatisch tot 10% korting op uw afhaalbestelling. Onze adresgegevens en actuele openingstijden vindt u hier. (eventuele koopavonden, zaterdagen en proeverijen vermelden we hier).

Bij Grandcruwijnen kunt u 7 dagen per week, 24 uur per dag uw wijnen bestellen via onze website. Maar dan hebt u uw wijnen nog niet in huis. Het kan voorkomen dat u niet thuis bent of de bezorger misloopt en dan wacht u alsnog dagen op uw bestelling. Bij Grandcruwijnen hoeft u zich daar geen zorgen over te maken. Wij bezorgen uw bestelling waar u dat wilt en wanneer u dat wilt. U krijgt van tevoren een bericht over welk dagdeel de bezorger bij u langskomt en u kunt zelfs de bezorgdag wijzigen. U kunt uw wijn ook laten bezorgen op één van de vele duizenden afhaalpunten. U kunt het bijvoorbeeld zo regelen dat u van of naar uw werk even uw wijn ophaalt bij een afhaalpunt naar keuze. Hierdoor is er geen noodzaak om thuis te wachten.

Wij bieden onze de flexibiliteit van 2 bezorgdiensten te weten PostNL en DPD en in de afrekenpagina (checkout) vermelden we de eventuele kosten van de diverse bezorgdiensten en ook het laatst mogelijke bestel-moment welke verschillend zijn per bezorgdienst.

Daglevering - Bij keuze voor DPD worden de bestellingen op werkdagen tot 15:30 nog dezelfde dag verstuurd en bij PostNL tot 16:00 uur. De levering is is in principe (drukte of andere onvoorzien-omstandigheden daargelaten) de volgende dag (dus ook op zaterdag). Dit geldt voor NL en België

Belangrijke informatie over uw zending gedurende de feestdagen

Wij zullen uw bestelling die u heeft gedaan gedurende werkdagen voor 16:00 uur nog dezelfde dag aanbieden maar door de enorme drukte bij ALLE bezorgdiensten kan de levering van uw bestelling langer duren dan u gewend bent tijdens de bekende feestdagen zoals Kerst, Black Friday, etc. maar mocht uw pakket alsnog vertraging oplopen bij PostNL kan Grandcruwijnen hier helaas geen enkele invloed op uitoefenen. Het beste is dan klantenservice te berichten van de door uw gekozen bezorgdienst.

Nieuwe regelgeving rond bestellen en bezorgen van alcohol

Per 1-7-2021 gaat de verscherpte regelgeving (wijziging van de Drank- en Horeca wet) in werking, dit heeft betrekking op leveringen op afstand aan particulieren in Nederland. Voor de levering van alcohol betekent onder andere dat zowel de besteller als ontvanger ouder dan 18 jaar moeten zijn en dit wordt gecontroleerd door de bezorgdienst bij aflevering van het pakket. Dit dient u te verklaren bij de bestelling bij ons en u bent zelf verantwoordelijk dat de ontvanger zich kan legitimeren en dat deze 18 jaar of ouder is. Indien dit niet het geval is zal het pakket retour gaan en bent u volledig verantwoordelijk voor de kosten van retour en het opnieuw versturen. Erg belangrijk is dus ook om hier rekening mee te houden indien u een een cadeau verstuurt. Ook in dat geval dient de ontvanger ouder dan 18 jaar te zijn. Naast de identificatieplicht bij bestelling en ontvangst is het ook zo dat het zomaar achterlaten van wijnen of andere alcohollische producten bij een voordeur of op een door u opgegeven lokatie niet meer mogelijk is. In alle gevallen kunnen de leveringen pas worden afgeleverd nadat de ontvanger kan aantonen middels een geldig legitimatiebewijs dat deze 18 jaar of ouder is.

Uw wijnen in Nederland laten bezorgen

Voor het bezorgen van uw bestelling kunt u gebruik maken van diverse partijen en in de afrekenpagina kunt u dit zelf bepalen. Voor een levering in Nederland heeft u de volgende opties:

Reguliere bezorging door PostNL

PostNL levert uw bestelling thuis af. U kunt ook kiezen om uw pakket af te leveren op een afwijkend adres (bijvoorbeeld uw werkadres). Mocht u niet thuis zijn dan levert PostNL uw pakket af bij een PostNL Afhaalpunt en in de Track & Trace kunt u zien welke dat is. Het pakket wordt één week bewaard op het PostNL-punt. Daarna gaat het retour afzender. De leveringen zijn overdag van maandag tot en met zaterdag dus 6 dagen in de week. Een bestelling ontvangen voor 16:00 uur bieden wij nog aan dezelfde dag aan behalve als anders is aangegeven. Belangrijk om te vermelden is dat met de nieuwe wetgeving per juli 2021 er een 18plus identificatie plicht is zodat vermeden wordt dat alcohol aan kinderen/jongeren kan worden geleverd. Het zomaar achterlaten bij de voordeur zal ook niet meer mogelijk kan zijn. Het dient alle gevallen te worden ontvangen door iemand die zich kan legitimeren en 18 jaar of ouder is. Besteld tot 16:00 uur op werdagen wordt nog dezelfde dag verstuurd

Reguliere bezorging door DPD

U ontvangt een e-mailberichten van DPD met de tracking code en de status van de bestelling. De eerste email wordt verstuurd zodra het pakket in het depot is aangekomen, hierin staat de verwachte bezorgdag/moment. Indien gewenst kunt u via deze link in deze mail wijzigingen doorgeven. Dat kan zijn het wijzigen van de bezorgdag, het bezorgadres, het doorgeven van een levering aan een pakketshop. Op de ochtend van de uitlevering, ontvangt u een tweede bericht over het bezorg moment. DPD laat op het uur nauwkeurig weten wanneer het pakket wordt geleverd. Via de live tracking optie in de mail kunt u zien hoeveel stops de chauffeur nog moet afleggen voordat hij op uw adres is. Tot een half uur voor de verwachte levertijd kunt u nog via de link in de mail wijzigingen doorgeven.

Als u niet aanwezig bent, gaat het pakket naar de dichtstbijzijnde DPD pakketshop. U ontvangt hier bevestiging van per e-mail. Pakketten blijven 7 dagen bij de pakketshop liggen voordat ze retour afzender worden verzonden.

De leveringen zijn van maandag tot en met zaterdag dus 6 dagen in de week en bieden wij een bestelling ontvangen voor 16:00 uur nog aan dezelfde dag aan behalve als anders is aangegeven. Belangrijk om te vermelden is dat met de nieuwe wetgeving per juli 2021 er een 18plus identificatie plicht is zodat vermeden wordt dat alcohol aan kinderen/jongeren kan worden geleverd. Het zomaar achterlaten bij de voordeur of andere lokatie zal ook niet meer mogelijk kan zijn. Het dient alle gevallen te worden ontvangen door iemand die zich kan legitimeren en 18 jaar of ouder is. Besteld tot 15:30 uur op werdagen wordt nog dezelfde dag verstuurd

Levering Buitenland (alle EU-landen)

Voor levering in het Buitenland (alle landen van de Europese Unie) maken wij gebruik van DPD. U ontvangt een e-mailberichten van DPD met de tracking code en de status van de bestelling. De eerste email wordt verstuurd zodra het pakket in het depot is aangekomen (dit is op de avond van uw bestelling), hierin staat de verwachte bezorgdag. Indien gewenst kunt u via de link in deze mail wijzigingen doorgeven. Dat kan zijn het wijzigen van de bezorgdag, het bezorgadres, het doorgeven van een levering aan een pakketshop of het verlenen van een neerzet-toestemming. Met deze laatste optie geeft u toestemming aan de chauffeur om het pakket neer te zetten zónder handtekening.

Op de ochtend van de uitlevering, ontvangt u een tweede bericht over het bezorg moment. DPD laat op het uur nauwkeurig weten wanneer het pakket wordt geleverd. Via de live tracking optie in de mail kunt u zien hoeveel stops de chauffeur nog moet afleggen voordat hij op uw adres is. Tot een half uur voor de verwachte levertijd kunt u nog via de link in de mail wijzigingen doorgeven.

Als u niet aanwezig bent, gaat het pakket naar de dichtstbijzijnde DPD pakketshop. U ontvangt hier bevestiging van per e-mail. Pakketten blijven 7 dagen bij de pakketshop liggen voordat ze retour afzender worden verzonden.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Zodra wij het pakket hebben ingepakt ontvangt u een email van ons dat wij het pakket hebben aangeboden. Zodra het pakket is gescand bij ons door de door u gekozen bezorgdienst ontvangt u van hen (o.a DPD/DHL/Postnl) een Track&Trace. Soms kan deze info nog verwarrend zijn want de definitieve (en meer accuratere aflever-datum) komt vaak pas als het pakket in het definitieve depot is aangekomen vanwaar het naar uw adres wordt verstuurd.

Wel belangrijk om te vermelden dat er vaak maar 1 afleverpoging wordt gedaan in het tijdsvak welke in de Track&Trace wordt aangegeven en is devies dan zeker te zorgen dat er iemand van minimaal 18 jaar oud aanwezig is om pakket te ontvangen. Bent u niet thuis dan kan omwille van de nieuwe Warenwet van Juli 2021 regeling rondom alcoholhoudende producten de wijn niet zomaar worden neergezet of bij de buren worden afgeven. Alcoholhoudende dranken moeten met 18+ legitimatie worden afgeleverd. De 18+ levering geldt specifiek voor Nederland.

Bent u niet thuis dan zal de bezorgdienst het pakket in voorkomende gevallen afleveren bij een Afhaalpunt en heeft u een aantal dagen de tijd om het pakket af te halen. Mocht dit ook niet gebeuren dan zal het pakket naar ons retour komen. De kosten van het retour zenden en het opnieuw zenden zullen we in rekening brengen tegen de actuele kosten want ook wij moeten deze kosten betalen.

Verzekering bij schade

In alle gevallen geldt bij Grandcruwijnen dat alle verzendingen zijn verzekerd. Is er schade neemt u alstublieft dan contact met ons op. Wij doen er alles aan om de levering van wijnen geheel naar uw tevredenheid te verzorgen. Bij breuk of schade laat ons dat dan binnen 24 uur weten via de klantenservice: [email protected]

Afwijkend afleveradres

In de afreken pagina kunt u ook een afwijkend afleveradres ingeven. Standaard is factuuradres gelijk aan afleveradres. Als u hier het vinkje uitzet kunt u een alternatief adres selecteren (in de EU) waar de wijnen geleverd moeten worden of een van de duizenden PostNL afhaalpunten. De factuur en het e-mailverkeer verloopt altijd via het factuur-adres en bijbehorende email. De pakbon (zonder prijzen) wordt alleen maar toegevoegd aan de verzending dus aan een verzending voegen wij geen factuur toe. Moet er nog een bericht worden meegegeven dan kunt u dat invullen bij 'cadeaubericht'. Wij printen dit op een kaartje voegen deze toe aan de wijnen. Wel belangrijk te vermelden is dat met de nieuwe regelgeving welke per 1/7/2021 in werking getreden dat bij levering van alcohol dit alleen ontvangen kan worden door iemand diie zich kan legitimeren en 18 jaar of ouder is dus als u iets cadeau doet zorg er dan wel voor dat de ontvanger hiervan op de hoogte is.

Afhaallocatie Nederland en België

Nooit meer thuisblijven om te wachten op de bezorging van uw wijnen! U laat eenvoudig uw bestelling afleveren bij een afhaalpunt van DPD. U hoeft dan niet meer thuis te blijven om te wachten op de bezorger en u kunt uw pakket ophalen wanneer het u uitkomt. Dit kan een afhaalpunt bij u in de buurt zijn maar ook net zo makkelijk bijvoorbeeld een afhaalpunt in de buurt van uw werk. Als u bij een bestelling tijdens het afrekenen kiest voor een afhaallocatie dan ziet u een lijst met mogelijke afhaalpunten. U selecteert de gewenste locatie en wij zorgen er dan voor dat het pakket in 24 uur bij deze locatie wordt geleverd. U kunt het pakket gedurende 7 dagen ophalen wanneer het u past. Via Track & Trace ontvangt u van ons bericht op het moment dat het pakket op het afhaalpunt is gearriveerd. Mocht dit ook niet gebeuren dan zal het pakket naar ons retour komen. De kosten van het retour zenden en het opnieuw zenden zullen we in rekening brengen tegen de actuele kosten want ook wij moeten deze kosten betalen.

Alcohol wordt alleen geleverd aan meerderjarigen

Wij staan bij Grandcruwijnen voor verantwoord genieten. Wij willen volwassenen laten genieten van momenten met een lekker glas, maar vinden het daarbij heel belangrijk dat er verantwoord mee wordt omgaan. Onze mooie wijnen zijn vooral om van te genieten. Beter minder drinken maar dan wel van een mooie wijn is ons devies.

Grandcruwijnen verkoopt geen alcoholhoudende dranken aan jongeren onder de 18 jaar. Niet alleen omdat dit wettelijk verboden is, maar vooral ook omdat jongeren helemaal geen alcohol zouden moeten drinken. Onze medewerkers vragen bij aankoop van alcohol om legitimatie aan alle mensen onder de 25 jaar. Word je in de winkel jonger geschat dan 25, maar ben je dit (al lang) niet meer? Vat het op als compliment!

Per 1 juli 2021 komt er (gelukkig) wetgeving waarbij er voor de online verkoop van alcohol dezelfde regels gelden als bij de fysieke verkoop. Als Grandcruwijnen hebben we, zoals we ook doen met Duurzaamheid al veel eerder onze maatschappelijke verantwoordelijkheid genomen en bezorgen al ruim een jaar met leeftijdcheck. De leeftijdscheck voeren we uit bij alle bezorgingen van pakketten die alcohol bevatten. Als er meerdere pakketten op één adres worden bezorgd, zal de ID check echter één keer plaatsvinden. Bezorgers vragen de klanten om hun ID te laten zien, zodat de bezorger kan controleren of de klant 18 jaar of ouder is. Als het pakket bij de buren wordt geleverd, dan zal dit uiteraard ook alleen gebeuren indien de ontvanger de minimumleeftijd heeft. Als identifficatie niet mogelijk en/of ontvanger is jonger dan 18 jaar dan zal het pakket retour komen en zal het opnieuw versturen op verzoek van de klant in rekening worden gebracht tegen actuele kosten. Wel belangrijk te vermelden is dat met de nieuwe regelgeving welke per 1/7/2021 in werking getreden dat bij levering van alcohol dit alleen ontvangen kan worden door iemand diie zich kan legitimeren en 18 jaar of ouder is dus als u iets cadeau doet zorg er dan wel voor dat de ontvanger hiervan op de hoogte is. Ook kunnen paketten niet zomaar worden neergezet of achtergelaten en dient het pakket met legitimatie te worden ontvangen.

Wat is de levertijd?

Als wij uw bestelling, en betaling, ontvangen op werkdagen vóór 17:00 uur en het is op voorraad dan bieden wij het dezelfde werkdag nog ter verzending aan. In 99,9% van de gevallen levert PostNL de volgende dag af (maandag-zaterdag). Wel moet worden opgemerkt dat dit geen levergarantie is. Wij zijn ook afhankelijk van derde partijen zoals PostNL en DPD. Afgezien van extreme drukte, hebben wij inmiddels een levergarantie van boven de 98% in zowel Nederland als België. In de afrekenpagina (checkout) vermelden we de kosten van de diverse bezorgdiensten en ook het laatst mogelijke bestel-moment welke verschillend zijn per bezorgdienst (DPD en PostNL)

Daglevering - Bij keuze voor DPD worden de bestellingen op werkdagen tot 15:30 nog dezelfde dag verstuurd en bij PostNL tot 16:00 uur. De levering is is in principe (drukte of andere onvoorzien-omstandigheden daargelaten) de volgende dag  (dus ook op zaterdag). Dit geldt voor NL en België

Uw pakket volgen - bezorgstatus notificatie service

Met onze bezorgservice notificaties bent u altijd direct & goed op de hoogte van de status van uw bestelling. Zodra wij uw pakket hebben verstuurd ontvangt u een e-mail met een link naar het precieze tijdsvak van de bezorging van uw bestelling. De e-mail bevat ook een barcode waarmee u meer informatie over de pakketzending kunt opvragen.

Wat zijn de leveringskosten?

Wij werken samen met diverse pakket leverancier zoals DPD en PostNL. In Nederland leveren wij bestellingen boven de 75 euro gratis en onder de 75 euro betaalt u een bijdrage in de verzendkosten van 6,95 voor PostNL en DPD. In België leveren wij boven de 125 euro gratis en eronder betaalt u een bijdrage in de verzendkosten van 8,95 euro. Deze voorwaarden gelden alleen voor consumenten bestellingen. Voor Retail en Horeca gelden aparte voorwaarden.

Uw wijnen laten bezorgen buiten Nederland

Grandcruwijnen levert wijnen aan klanten in heel Europa. Voor leveringen naar het buitenland gelden onderstaande tarieven per land. Dit is een bijdrage in de leverings- en verzekeringskosten van de zending. In Belgie en Nederland leveren we ook naar Afhaal-lokaties zodat u thuis niet hoeft te wachten op de bezorger.

 

Amount of bottles 1–12 13–24 25-36 37–48
Austria (AT) €12,00 €24,00 €36,00 €48,00
Belgium (BE)* €8,95 (for orders below €125)
Bulgaria (BG) €36,80 €73,60 €110,40 €147,20
Croatie (HRV) €36,80 €73,60 €110,40 €147,20
Czechia (CZ) €29,00 €58,00 €87,00 €116,00
Denmark (DK) €12,00 €24,00 €36,00 €48,00
Finland (FI) €23,00 €46,00 €69,00 €92,00
France (FR) €12,00 €24,00 €36,00 €48,00
German (DE) €9,00 €18,00 €27,00 €36,00
Greece (GR) €37,00 €74,00 €111,00 €148,00
Hungary (HU) €29,00 €58,00 €87,00 €116,00
Italy (IT) €20,00 €40,00 €60,00 €80,00
Latvia (LV) €29,00 €58,00 €87,00 €116,00
Luxemburg (LU) €9,50 €19,00 €28,50 €38,00
Monaco (MC) €15,00 €30,00 €45,00 €60,00
Poland (PL) €29,00 €58,00 €87,00 €116,00
Portugal (PT) €32,00 €64,00 €96,00 €128,00
Romania (RO) €36,80 €73,60 €110,40 €147,20
Slovakia (SK) €29,00 €58,00 €87,00 €116,00
Slovenia (SI) €29,00 €58,00 €87,00 €116,00
Spain (ES) €20,00 €40,00 €60,00 €80,00
Sweden (SE) €20,00 €40,00 €60,00 €80,00

 

Shipping costs for delivery to a non-EU country

For information on this topic, click here.

Heeft u vragen stuur een mail naar onze klantenservice: [email protected] of bel ons op werkdagen van 10.00-17.30 op +31 (0)78 6450615