Bezorgen

U vindt hier informatie over de bezorgingen en over het proces indien u niet thuis bent en hoe de verschillende bezorgdiensten hiermee omgaan. Zeker met alcohol gelden er met ingang van de nieuwe Warenwet strikte regels waaronder 18+ legitimatie.

U heeft de mogelijkheid om op uw gemak alle informatie over onze uitgebreide selectie van 2500+ wijnen en delicatesse door te nemen, zonder enige restricties. U kunt zelfs per fles bestellen, zodat u vrij kunt proeven en experimenteren. U heeft de keuze om uw bestelling thuis, op het werk te laten bezorgen, of u kunt ervoor kiezen om deze af te halen bij ons in Dordrecht, waarbij u zelfs kunt profiteren van een aantrekkelijke korting tot wel 10%. Bij het afrekenen kunt u kiezen tussen de bezorgdiensten van PostNL en DPD.

Bezorginformatie:

Daglevering: Bestellingen die op werkdagen voor 15:30 uur (DPD) of 16:00 uur (PostNL) worden geplaatst, worden dezelfde dag nog verzonden. De verwachte levering vindt in de regel plaats op de volgende dag, zelfs op zaterdag.

Verzendkosten: In Nederland betaalt u geen verzendkosten bij orders boven de 100 euro en in België is dit boven de 150 euro.

Feestdagen: Tijdens drukke periodes zoals Kerst kan de levertijd langer zijn dan gebruikelijk. Voor informatie over uw specifieke bestelling tijdens deze periodes kunt u contact opnemen met de klantenservice van de bezorgdienst.

Nieuwe regelgeving rond bestellen en bezorgen van alcohol:

  • Met ingang van 1 juli 2021 zijn er nieuwe regels van kracht, waaronder de verplichting tot 18+ legitimatie bij aflevering.
  • De levering moet plaatsvinden door een persoon van 18 jaar of ouder die zich kan legitimeren.
  • Het is niet langer mogelijk om pakketten bij de buren af te laten leveren.

Belangrijk:

  • Het is raadzaam om de Track & Trace-informatie in de gaten te houden voor actuele afleverstatussen en eventuele wijzigingen.
  • Pakketten dienen te worden aangenomen door een persoon van 18 jaar of ouder.

Bezorgdiensten:

  • U kunt kiezen uit de bezorgdiensten van PostNL, DPD, of gespecialiseerd Wijntransport, afhankelijk van uw voorkeur en behoeften.
  • Houd rekening met verschillende kosten en uiterste bestelmomenten voor elke dienst.

Wijnverzending in Nederland:

Reguliere bezorging door PostNL en DPD: Uw bestelling wordt geleverd aan huis of een afhaallocatie naar keuze. Houd er rekening mee dat aflevering bij de buren niet meer mogelijk is, en er een legitimatieplicht geldt bij ontvangst.

Aflevering door gespecialiseerd Wijntransport: Deze optie is beschikbaar voor grotere aantallen en duurdere wijnen. De levering gebeurt in de originele verpakkingen en is verzekerd.

Uw wijnen afhalen:

Als u hiervoor kiest, betaalt u dan uiteraard geen verzendkosten en u ontvangt ook in bijna alle gevallen automatisch een korting die kan oplopen tot 10% over uw bestelling. Als u kiest voor Afhalen in de check-out ziet u direct wat de korting is. Als uw bestelling gereed is, ontvangt u van ons een bericht. U kunt uw bestelling in principe iedere werkdag af komen halen. U kunt de wijnen afhalen aan de Rijksstraatweg 24, 3316 EH te Dordrecht. We zijn op werkdagen geopend van 10.00-17.00 uur. Een leuk bijkomend voordeel is dus de hele leuke korting  (uitgezonderd artikelen die al in de aanbieding zijn en heel schaarse exclusieve items). Daarnaast kunnen we ook uw producten zo veel als mogelijk in de originele verpakking houden (doos of kist). 

Wat als ik niet thuis ben?

  • Houd er rekening mee dat er bij ontvangst altijd een 18+ leeftijdscheck plaatsvindt.
  • Pakketten worden niet achtergelaten zonder de benodigde legitimatie.

Verzekering bij schade:

  • Alle verzendingen zijn verzekerd. Mocht er schade zijn, dan dient u dit binnen 24 uur te melden via [email protected].

Afwijkend afleveradres:

  • U heeft de mogelijkheid om tijdens het afrekenen een afwijkend afleveradres in te voeren.

Afhaallocatie Nederland en België:

  • Maak gebruik van afhaalpunten van DPD om zelf het afhaalmoment te bepalen.

Reguliere bezorging door gespecialiseerd Wijntransport

Bij grotere aantallen en/of duurdere wijnen kunnen we ook de wijnen versturen met een gespecialiseerd Wijn Transport. In dat geval kunnen we de wijnen indien nog beschikbaar leveren in de originele verpakkingen (o.a doos of OWC) en ook deze worden dan verzekerd verstuurd. Deze service kunnen we alleen aanbieden voor Nederland en België. Deze halen altijd bij ons op dinsdag en donderdag de zendingen op en dan is levering 1 of 2  dagen later (afhankelijk van de postcode). U kunt in de Check-out kiezen voor deze Verzendoptie en bij grotere aantallen en bieden we deze gespecialiseerd wijn-transport aan en wij adviseren ook hier gebruik van te maken. Deze Service is dus niet bedoeld voor bestellingen van verschillende losse flessen want deze kunnen we niet in de originele verpakking versturen. Wij houden ons dan ook het recht voor om dit soort bestelling om te zetten naar onze reguliere bezorgpartijen.

OPMERKING:  Wij kunnen niet garanderen dat wijnen nog aanwezig zijn in de originele verpakking en ook kunt u zich voorstellen dat als u 1 fraaie wijn besteld wij deze niet kunnen afsturen in de originele verpakking indien deze zit in een kist van 6 stuks. Wel is het zo dat mochten de kist zijn aangebroken en deze resterende flessen worden besteld we deze dan in deze kist of doos versturen. Als er geen kist of doos meer is dan zullen we wel een mooie alternatieve gelijkwaardige kist of doos zoeken waarin we de wijn(en) zullen versturen. We hebben altijd veel lege kisten en als servies zullen we bij het niet meer aanwezig zijn van de originele kist een mooi alternatief toevoegen. 

Levertijd en kosten:

  • Bestellingen op werkdagen voor 16:00 uur worden dezelfde dag nog verzonden.
  • Gratis levering is mogelijk in Nederland bij orders vanaf 100 euro en in België is dit bij orders vanaf 150 euro.
  • Voor Retail en Horeca gelden andere voorwaarden

Wijziging door Grandcruwijnen van de door mij gekozen Bezorgdienst 

We zullen altijd uw keuze van de bezorgdienst proberen te respecteren en in 99.9 van de gevallen zal uw keuze ook de partij zijn waar wij uw pakket aanbieden voor levering, maar er kunnen diverse redenen zijn waarom we toch besluiten uw bestelling te versturen met een andere partij dan door u gekozen. Redenen kunnen zijn

  • door staking, onderbezetting of door beperkingen gedurende de drukke periodes kunnen partijen zoals PostNL en DPD-beperking aanbrengen zoals bijv.: "we kunnen maar 50 verzendlabels per dag uitdraaien" of " we komen vandaag uw paketten niet ophalen"
  • uw kiest voor een bezorg-optie die hier niet voor bedoeld is. Bijvoorbeeld u doet een bestelling van 5 verschillende flessen, maar kiest dan om deze in een originele verpakking verstuurd te hebben waarvoor wij een speciale verzendoptie voor aanbieden (Wijntransport met koerier in originele verpakking). Deze bezorg-optie is puur bedoelt voor bestelling in de verpakkingseenheid (vaak 6 flessen per soort) en dan kunnen we deze indien aanwezig in de originele doos of kist versturen en bieden we deze extra service.
  • tijdens de drukke periode (bijv. rond Kerst) kunnen de hoeveelheid bestelling dusdanig zijn dat we deze balanceren om er juist voor te zorgen dat eenieder tijdig zijn bestelling krijgt.
  • als we zien vanuit de performance dat de bezorgdienst zich niet aan de afspraken en consequent en met te veel van onze bestellingen niet tijdig levert. 

In alle gevallen ontvangt u altijd een Track&Trace van de bezorgdienst voorafgaande aan de levering (vaak de avond ervoor)  waarin wordt aangegeven met een tijdslot wanneer ze komen leveren. In alle gevallen geldt ook voor alle partijen die uw wijnen komen leveren die gedaan moet worden met 18+ identificatie en kan er volgens wetgeving bij afwezigheid niet worden geleverd bij buren of pakket ergens worden achtergelaten.

Wijnen laten bezorgen buiten Nederland:

Grandcruwijnen levert wijnen aan klanten in heel Europa. Voor leveringen naar het buitenland gelden onderstaande tarieven* per land (*prijswijzigingen voorbehouden). Dit is een bijdrage in de leverings- en verzekeringskosten van de zending. 

Aantal flessen 1–12 13–24 25-36 37–48
Austria (AT) €14,95 €29,90 €44,85 €59,80
Belgium (BE)* €8,95 (for orders below €150)
Bulgaria (BG) €32,95 €65,90 €98,20 €130,48
Croatie (HRV) €42,95 €85,90 €127,90 €169,95
Czechia (CZ) €32,95 €65,90 €98,85 €131,80
Denmark (DK) €15,95 €31,90 €47,85 €63,80
Finland (FI) €26,95 €53,95 €80,85 €107,80
France (FR) €14,95 €29,90 €44,85 €59,80
German (DE) €11,95 €23,90 €35,85 €47,8
Greece (GR) €34,95 €69,90 €104,85 €139,80
Hungary (HU) €33,95 €67,90 €101,85 €135,8
Italy (IT) €23,95 €47,90 €71,85 €95,80
Latvia (LV) €33,95 €67,90 €101,85 €135,80
Luxemburg (LU) €12,95 €25,90 €38,85 €51,80
Monaco (MC) €17,95 €35,90 €53,85 €71,80
Poland (PL) €32,95 €65,90 €98,85 €131,80
Portugal (PT) €36,95 €73,90 €110,85 €147,80
Romania (RO) €35,95 €71,90 €107,85 €143,80
Slovakia (SK) €33,95 €67,90 €101,85 €135,80
Slovenia (SI) €33,95 €67,90 €101,85 €135,80
Spain (ES) €23,95 €47,90 €71,85 €95,80
Sweden (SE) €23,95 €47,90 €71,85 €95,80

Verzendkosten voor landen buiten de EU

Informatie over dit onderwerp kunt u hier bekijken.

Heeft u vragen stuur een mail naar onze klantenservice: [email protected] of bel ons op werkdagen van 10.00-17.30 op +31 (0)78 6450615