Bezorgen

Flexibele levering van uw wijnen.  Aan u de keuze: laten bezorgen overdag of in de avond of zelf afhalen?

Bij Grandcruwijnen bestelt u gemakkelijk en snel uw wijnen. Wij bezorgen uw bestelling waar u wilt en wanneer u dat wilt. Thuis, op het werk of op een afhaallokatie bij u in de buurt en dat 6 dagen per week. Wilt u liever uw pakket in ons Wine Warehouse te Dordrecht afhalen? Ook dat is mogelijk iedere werkdag van 10.00-17:30.

Bij Grandcruwijnen kunt u 7 dagen per week, 24 uur per dag uw wijnen bestellen via onze website. Maar dan hebt u uw wijnen nog niet in huis. Bij veel webwinkels is de bezorging een probleem. U bent immers niet altijd thuis om uw pakket aan te nemen. En als u de bezorger misloopt, wacht u alsnog dagen op uw bestelling. Bij Grandcruwijnen hoeft u zich daar geen zorgen over te maken. Wij bezorgen uw bestelling waar u dat wilt en wanneer u dat wilt. U krijgt van tevoren bericht welk dagdeel de bezorger bij u langskomt en u kunt zelfs de bezorgdag wijzigen. U kunt uw wijn ook laten bezorgen op één van de vele duizenden afhaalpunten. U kunt het bijvoorbeeld zo regelen dat u van of naar uw werk even uw wijn ophaalt bij een afhaalpunt naar keuze, waardoor er geen noodzaak is om thuis te moeten wachten en helemaal ideaal is de mogelijkheid om uw wijnen in de avond te laten leveren (tussen 17:00-22:00).

Uw wijnen zelf afhalen

Wilt u uw pakket ophalen in ons Winkel & Wine Warehouse te Dordrecht afhalen? Dat is mogelijk iedere werkdag van 10:00-17:30. Onze adresgegevens vindt u hier

Uw wijnen laten bezorgen

Voor het bezorgen van uw bestelling kunt u gebruik maken van diverse partijen en in de afreken-pagina kunt u dit zelf bepalen dus volop flexibiliteit. Voor levering in Nederland heeft u 2 opties:

  • Optie 1: Voor Nederland: Klimaatneutrale Avondbezorging (17:00 - 22:00 uur)

Wij bieden de optie om uw paketten in de avond geleverd te krijgen (tussen 17:00-22:00) en dit gebeurt klimaat gecompenseerd. Alle uitgaande leveringen worden CO2/koolstof gecompenseerd, zonder extra kosten voor jou. De avond-levering is zonder twijfel de meest gekozen verzendmethode bij ons klanten. Met live map tracking en de mogelijkheid om zelf te bepalen wanneer jouw pakketje bezorgd wordt dus de de succesratio van eerste keer gelijk goed geleverd ligt boven de 90%. Allen dit scheelt al serieus in de transport bewegingen en beter voor uw mooie wijnen. Bestellingen op werkdagen gedaan voor 16.00 uur worden nog dezelfde dag door Budbee opgehaald en worden dan de volgende werkdag in de avond geleverd tussen 17:00-22:00 uur. Na het afrekenen ontvangt u een email en desgwenst een SMS met een link naar uw persoonlijke Budbee omgeving. Hier kunt u bezorging helemaal naar wens inrichten. Zo kunt u bijvoorbeeld bepalen:

  • Op welke dag het pakket bezorgd moet worden. Budbee bezorgt normaliter de volgende dag
  • Of de bezorger aanbelt of op de deur klopt;
  • Of het pakketje voor de deur bezorgd moet worden of dat u het persoonlijk wilt aannemen;
  • Of het pakketje bij de buren bezorgd mag worden (en bij welke)

Op de bezorgdag stuurt Budbee om 13:00 uur de eerste tijdsindicatie. Deze indicatie is 1 uur, bijvoorbeeld tussen 18:00 uur en 19:00 uur. Vervolgens krijgt u om 16:00 uur een exact bezorgmoment bijvoorbeeld: wij komen om 18:23 uur. Vanaf 17:00 uur kunt u de bezorger real-time volgen op een kaart, zo tot aan uw voordeur! In uw persoonlijke Budbee omgeving kunt u uw bezorgmoment, of uw voorwaarden zoals wel/niet bij de buren bezorgen, ook te allen tijde nog wijzigen. Mist u onverhoopt toch de levering dan kunt u via de app of uw online omgeving een nieuwe levering boeken. Ook belt de bezorger u op wanneer u niet thuis bent, dan kunt u op dat moment ook aangeven of het pakket eventueel ergens neergezet mag worden. 

Duurzaamheid is een belangrijk onderdeel van het beleid bij Grandcruwijnen en dat beleiden we niet met de mond maar dit doen we werkelijk. Duurzaam conditioneren, hergebruik materialen, geen plastics en klimaat gecompenseerd verzendingen. Wellicht ook een overweging in de keuze van uw favoriete wijn-leverancier.

  • Optie 2: Voor Nederland: Reguliere bezorging door PostNL - Flespakket

PostNL levert uw bestelling thuis af. Bent u niet thuis dan levert men bij de buren behave als u expliciteit heeft aangegeven dat dit niet mag. U kunt ook kiezen om uw pakket af te leveren op een afwijkend adres (bijvoorbeeld uw werkadres) of bij een van de duizenden PostNL-punten. PostNL laat een kaartje voor u achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kunt u op track & trace zien waar u het pakket kunt ophalen. Het pakket wordt één week bewaard op het PostNL-punt. Daarna gaat het retour afzender. U kunt tijdens het afrekenen kiezen welke dag geleverd moet worden (10 dagen vooruit), of er een handtekening voor ontvangst nodig is en of u dit op een specifiek dagdeel (bijv vroeg in de ochtend of in de avond) geleverd wil hebben. 

  • Levering Buitenland (alle EU-landen)

Voor levering in het Buitenland (alle landen van de Europese Unie) maken wij gebruik van DPD. U ontvangt een emailberichten van DPD met de tracking code en de status van de bestelling. De eerste email wordt verstuurd zodra het pakket in het depot is aangekomen (dit is op de avond van uw bestelling), hierin staat de verwachte bezorgdag. Indien gewenst kunt u via de link in deze mail wijzingen doorgeven. Dat kan zijn het wijzigen van de bezorgdag, het bezorgadres, het doorgeven van een levering aan een pakketshop of het verlenen van een neerzettoestemming. Met deze laatste optie geeft u toestemming aan de chauffeur om het pakket neer te zetten zónder handtekening.

Op de ochtend van uitlevering ontvangt u een 2de Predict bericht. DPD laat op het uur nauwkeurig weten wanneer het pakket wordt geleverd. Via de live tracking optie in de mail kunt u zien hoeveel stops de chauffeur nog moet afleggen voordat hij op uw adres is. Tot een half uur voor de verwachte levertijd kunt u nog via de link in de mail wijzigingen doorgeven.

Treft de chauffeur u toch niet thuis? Dan zal hij proberen het pakket bij de buren af te leveren. Als deze niet aanwezig zijn dan gaat het pakket naar de dichtstbijzijnde DPD pakketshop. U ontvangt hier bevestiging van per email. Pakketten blijven 7 dagen bij de pakketshop liggen alvorens ze retour afzender worden gezonden.

Verzekering bij schade

In alle gevallen geldt bij Grandcruwijnen dat alle verzendingen zijn verzekerd. Is er schade neemt u alstublieft dan contact met ons op. Wij doen er alles aan om de levering van wijnen geheel naar uw tevredenheid te verzorgen. Bij breuk of schade laat ons dat dan binnen 24 uur weten via de klantenservice: [email protected] 

Afwijkend afleveradres

In de afreken-pagina kunt u ook een afwijkend afleveradres ingeven. Standaard is factuuradres gelijk aan afleveradres. Als u hier het vinkje uitzet kunt u een alternatief adres selecteren (in de EU) waar de wijnen geleverd moeten worden of een van de 1000-en PostNL afhaalpunten. De factuur en het email-verkeer verloopt altijd via het factuur-adres en bijbehorende email. De pakbon (zonder prijzen) wordt alleen maar toegevoegd aan de verzending dus aan een verzending voegen wij geen factuur toe. Moet er nog een bericht worden meegegeven dan kunt u dat invullen bij 'cadeaubericht'. Wij printen dit op een kaartje voegen deze toe aan de wijnen.

Afhaallocatie Nederland en België

Nooit meer thuisblijven om te wachten op de bezorging van uw wijnen! U laat eenvoudig uw bestelling afleveren bij een afhaalpunt van PostNL of DPD voor onze belgische klanten. U hoeft dan niet meer thuis te blijven om te wachten op de bezorger en u kunt uw pakket ophalen wanneer het u uitkomt. Dit kan een afhaalpunt bij u in de buurt zijn maar ook net zo makkelijk bijvoorbeeld een afhaalpunt in de buurt van uw werk. Als u bij een bestelling tijdens het afrekenen kiest voor een afhaallocatie dan ziet u een lijst met mogelijke afhaalpunten. U selecteert de gewenste locatie en wij zorgen er dan voor dat het pakket in 24 uur bij deze locatie wordt geleverd. U kunt het pakket gedurende 7 dagen ophalen wanneer het u past. Via Track & Trace ontvangt u van ons bericht op het moment dat het pakket op het afhaalpunt is gearriveerd. 

Wat is de levertijd?

Als wij uw bestelling, en betaling, ontvangen op werkdagen vóór 16:00 uur en het is op voorraad dan bieden wij het dezelfde werkdag nog ter verzending aan. In 99,9% van de gevallen levert PostNL of Budbee de volgende dag af (maandag-zaterdag). Wel moet worden opgemerkt dat dit geen levergarantie is. Wij zijn ook afhankelijk van derde partijen zoals PostNL, DPD en Budbee maar afgezien van extreme drukte hebben wij inmiddels een lever-garantie van boven de 98% in zowel Nederland als België

Uw pakket volgen - bezorgstatus notificatie service

Met onze bezorgservice notificaties bent u altijd direct & goed op de hoogte van de status van uw bestelling. Zodra wij uw pakket hebben verstuurd ontvangt u een e-mail met een link naar het precieze bezorgtijdvak van uw bestelling. De e-mail bevat ook een barcode waarmee u meer informatie over de pakketzending kunt opvragen. Bij Budbee heeft u een persoonlike omgeving (website of App) waarmee u uw gehele zending kunt bekijken en zelfs aanpassen. 

Wat zijn de leveringskosten?

In Nederland leveren wij bestellingen boven de 75 euro gratis en onder de 75 euro betaalt u een bijdrage in de verzendkosten van 5,95 euro. In België leveren wij boven de 125 euro gratis en eronder betaalt u een bijdrage in de verzendkosten van 8.95 euro. Deze voorwaarden gelden alleen voor consumenten bestellingen. Voor Retail en Horeca gelden aparte voorwaarden.

Uw wijnen laten bezorgen buiten Nederland

Grandcruwijnen levert wijnen aan klanten in heel Europa. Voor leveringen naar het buitenland betaalt u een vooraf bepaald en vast bedrag per land (ongeacht uw bestelling). Dit is een bijdrage in de leverings- en verzekeringskosten van de zending. In Belgie en Nederland leveren we ook naar Afhaal-lokaties zodat u thuis niet hoeft te wachten op de bezorger.

For delivery to a EU country the shipping costs are a fixed rate irrespective the amount of bottles. Per delivery is a maximum amount of bottles. The deliveries are insured.

Country Flat rate (euro's) Max bottles
Austria (AT) 19 max 18
Belgium (BE) 8,95 (above 125 euro free) no max
Bulgarian (BG) 35 max 18
Croatie 48 max 12
Czechia (CZ) 20 max 18
Denmark (DK) 20 max 18
Finland(FI) 30 max 18
France (FR) 20 max 18
German (DE) 15 max 18
Great Britain (GB) 20 max 18
Greece (GR) 49 max 12
Hungary (HU) 25 max 18
Ireland (IE) 40 max 18
Italy (IT) 25 max 18
Latvia (LV)  35 max 18
Luxemburg (LU) 15 max 18
Monaco (MC) 20 max 18
Norway 48 max 12
Poland (PL) 25 max 18
Portugal (PT) 25,95 max 18
Romania (RO) 37 max 18
Servie 48 max 12
Slovakia (SK) 20 max 18
Slovenia (SI) 25 max18
Spain (ES) 22,95 max 18
Sweden (SE) 24 max 18

Heeft u vragen stuur een mail naar onze klantenservice: [email protected] of bel ons op werkdagen van 10.00-17.30 op +31 (0)78 6450615