Bezorgen

U vindt hier informatie over de bezorging en over het proces indien u niet thuis bent en hoe de verschillende bezorgdiensten hiermee omgaan. Zeker met alcohol gelden er, met het oog op de Warenwet, strikte regels waaronder 18+ legitimatie.

Bestellen en Bezorgen

U heeft de mogelijkheid om op uw gemak onze uitgebreide selectie van meer dan 2500 wijnen en delicatessen te bekijken. Bestel per fles, zodat u vrij kunt proeven en experimenteren. U kunt kiezen om uw bestelling thuis, op het werk of bij ons in Dordrecht af te halen. Bij afhalen profiteert u van kortingen tot wel 10%. Tijdens het afrekenen kunt u kiezen tussen de bezorgdiensten PostNL en DPD.

Levertijd

Wij willen heel transparant zijn en geen valse beloftes doen dus wij geven geen garantie op afleverdatum. We zijn afhankelijk van de accuratesse van de bezorgdiensten en willen daar eerlijk over zijn. Wat we wel beloven is dat als u, op werkdagen, voor 17:00uur bestelt (PostNL, en voor 15:00uur DPD) wij dit nog dezelfde werkdag aanbieden aan de door u gekozen bezorgdienst. Over het jaar heen gemeten geldt dat ruim 98% van al onze zendingen de volgende (werk)dag worden geleverd. Dit ligt serieus hoger dan het marktgemiddelde en de reden dat de 'volgende dag levering' bij ons erg hoog ligt, komt omdat wij geen drop-ship bedrijf zijn, maar we alle wijnen, die u kunt vinden op www.grandcruwijnen.nl, ook daadwerkelijk op voorraad hebben en om die reden tonen we ook het voorraad-niveau. 

Wij volgen dagdagelijks de zendingen en krijgen bericht als de zending meerdere dagen is vertraagd. Ook wij moeten dan afwachten of het pakket met vertraging alsnog wordt geleverd of dat pakket om redenen naar ons retour komt. 

Een zending kan langer onderweg zijn doordat:

  • de bezorgdienst de drukte niet aan kan (bijv tijdens de feestdagen);
  • er breuk is in een pakket waardoor dit (en andere pakketten) schade oplopen;
  • slecht weer, stakingen, ongelukken op de weg, ziekte bij bezorgdiensten.

Regelgeving rond bestellen en bezorgen van alcohol

  • Vanaf 1 juli 2021 is 18+ legitimatie verplicht bij aflevering.
  • Leveringen worden alleen gedaan aan personen van 18 jaar of ouder met geldige legitimatie.
  • Pakketten mogen niet bij de buren worden afgeleverd.

Belangrijk

  • Houd de Track & Trace-informatie in de gaten voor de actuele afleverstatus.
  • Bij aflevering moet een persoon van 18 jaar of ouder aanwezig zijn.

Bezorgdiensten

  • Kies uit PostNL, DPD, of gespecialiseerd Wijntransport.
  • Let op verschillende kosten en uiterste bestelmomenten per bezorgdienst.

Wijnverzending in Nederland

Reguliere bezorging door PostNL en DPD: Uw bestelling wordt thuis of op een afhaallocatie (PostNL) geleverd. Legitimatie is vereist, en bezorging bij de buren is niet mogelijk.

Aflevering door gespecialiseerd Wijntransport: Voor grotere aantallen of duurdere wijnen is gespecialiseerde levering beschikbaar. Deze service biedt levering in originele verpakkingen en is verzekerd.

Uw wijnen afhalen

Bij afhalen betaalt u geen verzendkosten en ontvangt u in bijna alle gevallen een korting tot 10%. U kunt de wijnen afhalen aan de Rijksstraatweg 24, Dordrecht. Wij zijn op werkdagen geopend van 09:00 tot 17:00 uur. Bestellingen die klaarstaan kunnen dagelijks, op werkdagen, opgehaald worden.

Wat als ik niet thuis ben?

  • Pakketten worden niet achtergelaten zonder legitimatie.
  • Meer informatie vindt u op deze pagina.

Verzekering bij schade

  • Alle verzendingen zijn verzekerd. Bij schade dient u dit binnen 24 uur te melden via [email protected], met foto’s van het beschadigde pakket, de flessen, en het verzendlabel.

Afhaallocatie Nederland en België

  • Maak gebruik van PostNL-afhaalpunten voor flexibele ophaalmomenten.

Levertijd en kosten

Bestellingen die op werkdagen voor 15:00 uur (DPD) of 17:00 uur (PostNL) worden geplaatst, worden dezelfde werkdag nog verzonden. De verwachte levering vindt in de regel plaats op de volgende werkdag, waarbij PostNL ook op zaterdag bezorgt.

In Nederland betaalt u geen verzendkosten bij orders boven de 100 euro, en ook in België is dit boven de 100 euro. Voor orders lager dan 100 euro betaalt u een bijdrage in de verzendkosten van 6,95 euro.

Verzending naar het buitenland

Grandcruwijnen levert wijnen aan klanten in heel Europa. Voor leveringen naar het buitenland gelden onderstaande tarieven per land. Dit is een bijdrage in de leverings- en verzekeringskosten van de zending.

Country Shipping cost Free shipping
Belgium (BE)* €6,95  Above €100
Denmark (DK) €14,50  Above €150
Germany (DE) €12,50 Above €150
Sweden €15,95 Above €150

 

Amount of bottles 1–12 13–24 25-36 37–48
Austria (AT) €13,00 €26,00 €39,00 €52,00
Bulgaria (BG) €36,80 €73,60 €110,40 €147,20
Croatie (HRV) €36,80 €73,60 €110,40 €147,20
Czechia (CZ) €30,00 €60,00 €90,00 €120,00
Finland (FI) €25,00 €50,00 €75,00 €100,00
France (FR) €13,00 €26,00 €39,00 €52,00
Greece (GR) €33,00 €66,00 €99,00 €132,00
Hungary (HU) €31,00 €62,00 €93,00 €124,00
Italy (IT) €22,00 €44,00 €66,00 €88,00
Latvia (LV) €31,00 €62,00 €93,00 €124,00
Luxemburg (LU) €11,00 €22,00 €33,00 €44,00
Monaco (MC) €16,00 €32,00 €48,00 €64,00
Poland (PL) €31,00 €62,00 €93,00 €124,00
Portugal (PT) €34,00 €68,00 €102,00 €136,00
Romania (RO) €32,00 €64,00 €96,00 €128,00
Slovakia (SK) €31,00 €62,00 €93,00 €124,00
Slovenia (SI) €31,00 €62,00 €93,00 €124,00
Spain (ES) €11,95 €23,90 €35,85 €47,80

Verzendkosten voor landen buiten de EU

Informatie over dit onderwerp kunt u hier bekijken.

Heeft u vragen stuur een mail naar onze klantenservice: [email protected] of bel ons op werkdagen van 09.00-17.00 op +31 (0)78 6450615  

Voor de levering naar het buitenland betaalt u een vast bedrag, ongeacht uw bestelling. In de tabel ziet u een overzicht van de kosten per land. 

Wijziging door Grandcruwijnen van de door mij gekozen Bezorgdienst

We zullen altijd uw keuze van de bezorgdienst proberen te respecteren en in 99.9% van de gevallen zal uw keuze ook de partij zijn waar wij uw pakket aanbieden voor levering, maar er kunnen diverse redenen zijn waarom we toch besluiten uw bestelling te versturen met een andere partij dan door u gekozen. Redenen kunnen zijn

  • Door staking, onderbezetting of door beperkingen gedurende de drukke periodes kunnen partijen zoals PostNL en DPD-beperking aanbrengen zoals bijv.: "we kunnen maar 50 verzendlabels per dag uitdraaien" of " we komen vandaag uw pakketten niet ophalen"
  • U kiest voor een bezorg-optie die hier niet voor bedoeld is. Bijvoorbeeld u doet een bestelling van 5 verschillende flessen, maar kiest dan om deze in een originele verpakking verstuurd te hebben waarvoor wij een speciale verzendoptie voor aanbieden (Wijntransport met koerier in originele verpakking). Deze bezorg-optie is puur bedoeld voor bestellingen in de verpakkingseenheid (vaak 6 flessen per soort) en dan kunnen we deze indien aanwezig in de originele doos of kist versturen en bieden we deze extra service.
  • Tijdens de drukke periode (bijv. rond Kerst) kunnen de hoeveelheid bestellingen dusdanig zijn dat we deze balanceren om er juist voor te zorgen dat eenieder tijdig zijn bestelling krijgt.
  • Als we zien vanuit de performance dat de bezorgdienst zich niet aan de afspraken houdt en consequent met te veel van onze bestellingen niet tijdig levert. 
    In alle gevallen ontvangt u een Track&Trace van de bezorgdienst voorafgaande aan de levering (vaak de avond ervoor) met daarin een tijdslot wanneer ze komen leveren. In alle gevallen geldt ook voor alle verzenddiensten dat de 18+ identificatie gedaan moet worden. Volgens wetgeving kan er, bij afwezigheid, niet worden geleverd bij buren. Ook mag het pakket niet ergens worden achtergelaten.