Mijn producten zijn tijdens het transport beschadigd. Wat nu?

Natuurlijk doen wij er alles aan om beschadigingen te vermijden maar tijdens transport kan dit onverhoopt gebeuren. In alle gevallen dient u het pakket goed te controleren bij ontvangst en en in ieder geval binnen 48-uur en direct te reageren in geval van schade. Het kan zijn dat: 

  1. De Transporteur bemerkt de beschadiging zelf en stuurt het pakket retour naar ons.
  2. U opent het pakket en bemerkt dat er minder flessen inzitten dan bevestigd
  3. U bemerkt tijdens het openen van het pakket dat er breuk is.

1. Transporteur bemerkt zelf de schade en stuurt retour

Ook wij krijgen hier geen melding van en de Transporteur (DPD/PostNL/DHL/etc) meldt dit in hun Track & Trace (en vaak komt dit nadat de Track&Trace steeds wordt vooruitgeschoven qua datum of dat er geen beweging is in de Track & Trace. Het pakket wordt naar ons geretourneerd en dan pas kunnen ook wie zien wat er exact is beschadigd. U bent hiervoor verzekerd maar wij kunnen pas actie ondernemen (vergoeden/opnieuw sturen) nadat het pakket is geretourneerd want dan pas kunnen we zien wat er is gebeurd.

2. U opent de doos en bemerkt dat er minder flessen in zitten dan vermeld op pakbon/bevestiging

Zodra de pakketdienst (DPD/PostNL/etc) ziet dat een pakket schade heeft dan wordt het apart gezet om de inhoud te controleren. De doos wordt opengemaakt en er wordt een schaderapport met foto's gemaakt. Op dat moment wordt door de loodsmedewerker bepaalt of het pakket alsnog geleverd kan worden óf dat het pakket retour afzender gaat. Als dit eenmaal bepaald is dan kan dit niet meer gewijzigd worden omdat het pakket in een stroom met duizenden andere pakketten zit.  Wij ontvangen hierover geen enkel bericht dus geen onwil en hoe graag wij willen maar wij kunnen u hierover niet pro-actief informeren. Vaak ziet u in de Track & Trace iets staan als  'Inhoud gecontroleerd' of 'geweigerd vanwege beschadiging'. Als u een pakket ontvangt en er zitten minder flessen/producten in dan is vermeld op de pakbon (of anders orderbevestiging) dan hebben we het volgende nodig:

  1. een foto van de doos en
  2. een foto van het label op de doos.

Stuur deze informatie s.v.p. door naar [email protected] want met deze informatie kunnen wij nagaan wat er is gebeurd en kunnen we de schade rapporten inzien zodat we dit in goed overleg kunnen oplossen. Graag direct na ontvangst uw pakket controleren. 

3. U bemerkt zelf de schade

Hebben uw flessen door het transport of de verpakking onverhoopt breukschade opgelopen? Het is dan zaak om ons dat zo snel mogelijk, bij voorkeur binnen 24 uur, te laten weten weten via onze klantenservice: [email protected]. U bent hiervoor verzekerd bij Grandcruwijnen maar wel alleen onder een aantal logische condities:

  • U dient dit binnen maximaal 48 uur bij ons kenbaar te maken
  • 1 foto van de buitenverpakking van de zending met het verzendlabel zichtbaar.
  • 1 foto van de binnenverpakking, waarbij de inhoud en het beschermingsmateriaal in het pakket duidelijk zichtbaar zijn
  • 1 foto(s) van alle artikelen
  • 1 of meerdere foto's van de beschadiging

De foto's moeten duidelijk aantonen wat er allemaal beschadigd is en ook hoe de producten bij u zijn aangeleverd.  Wij kunnen niet ingaan op claims zoals: "De fles was kapot dus heb maar gelijk weg-gegooid"  of  "Ik heb de doos niet meer waarin het zat verpakt". Ook wij dienen deze informatie aan te leveren om dit voor u vergoed te krijgen. U stuurt de foto's naar: [email protected]