2017 The Mascot Cabernet Sauvignon

Schrijf de eerste review over dit product
2017 The Mascot Cabernet Sauvignon
De fles/label kan afwijken van de afbeelding

De specificaties zoals vermeld bij de wijn (o.a. wijnjaar) en in de titel zijn leidend en er kunnen geen rechten worden ontleend aan de afbeelding die wordt getoond. Lees meer in onze Frequenty asked questions

Nog 6 op voorraad
gift Cadeauverpakking mogelijk in winkelwagen Vanuit de winkelwagen kunt u een cadeaubericht of cadeauverpakking toevoegen aan de door u gekozen product(en).

Omschrijving

chevron-down

De Mascot is een cabernet sauvignon uit Napa Valley, gemaakt van verschillende wijngaarden op een heuvel; met name de jongere wijnstokken van BOND, Harlan Estate en Promontory - dus van het gelijke terroir en gemaak met dezelfde dedicatie door hetzelfde team. Het begon als een klein project waarin de Mascot wijnen werden verdeeld onder de familie, het wijnbereidingsteam en goede vrienden. Fruit halend uit blokken van jonge aangeplante wijnstokken, deelt The Mascot een serieuze glimp in de evolutie van zijn moederlandgoederen: een jeugdige momentopname van de toekomst.

De oogst van 2017 bleek een van die seizoenen te zijn die zowel het doorzettingsvermogen van het wijnbouwteam als van de wijnstokken op de proef stelt. De uitbundigheid van het vroege voorjaar werd kortstondig onderbroken door hagelbuien, gevolgd door hittegolven die de zomermaanden omkaderden en de rijping van het fruit versnelden. Ondanks deze omstandigheden namen ze een weloverwogen risico door te wachten. Decennia aan ervaring op deze gronden heeft het Harlan team geleerd terughoudend te zijn, zodat de wijnstokken, zelfs de jongere, waar mogelijk op hun eigen opgebouwde 'wijsheid' kunnen vertrouwen. Deze discipline werd beloond: toen de temperaturen normaliseerden, herstelden de suikers, bleef de zuurgraad behouden en begon de oogst kort daarna. Men had een bijzonder geluk dat we ze **Mascot** konden produceren van druiven die werden binnengehaald voordat de bosbranden in de herfst begonnen.

Deze tegenslagen lijken het karakter van de wijn juist te hebben versterkt. De wijn kwam uit de uitdagingen met zuiverheid en finesse, wat getuigt van de kwaliteit van de wijngaarden zelf. De relatieve warmte van het groeiseizoen is afwezig in het glas, en wordt vervangen door frisheid en een pittige spanning. De neus onthult tonen van rood fruit en elementen zoals aarde, warme specerijen en leer, die vaak naar de afdronk worden verwezen. Sierlijke tannines en levendige zuren vergezellen een kristalheldere structuur die fijn en stralend transparant is.

WEETJE:  De wijn ligt in ons geconditioneerde Wine Warehouse en als u de wijn komt afhalen ontvangt u ook nog een mooie korting. U ziet uw korting direct wanneer u kiest voor Afhalen in Afreken-pagina. We zitten bijna naast de Rijksweg met volop parkeergelegenheid. Klik hier voor ons adres.

OVER HET LABEL VAN DE MASCOT

Een enkele rode draad leidde onze keuze van een naam en label voor deze nieuwe creatie: onze gedeelde passie voor honden. De honden die bij ons team horen, zijn een gevarieerd stel, maar ze tonen allemaal loyaliteit, energie, vriendelijkheid, doorzettingsvermogen en hart.

Ze vonden verder inspiratie in twee aanvullende bronnen. De eerste was The Bar Sinister, gepubliceerd in 1903, door Richard Harding Davis, een vriend van Theodore Roosevelt en een van Amerika's grootste oorlogscorrespondenten, die verslag deed vanaf de frontlinies tijdens de Boerenoorlog, de Spaans-Amerikaanse oorlog en de Eerste Wereldoorlog. Zijn klassieke verhaal over een witte Engelse bull terrier genaamd Kid had een speciale plaats in onze opvoeding; het exemplaar van de eerste editie dat ooit op de planken van de bibliotheek van de grootouders van Wil Harlan stond. De ontembare geest en nobelheid van Kid leiden hem door moeilijke tijden in de straten van Montreal naar glorie als blauwe lintwinnaar in Long Island. Maar bovenal familiale loyaliteit en een passie voor gerechtigheid voeden zijn strijd om te overleven en uiteindelijk zijn verlossing veilig te stellen.

De 2e inspiratie en de bron van het label van The Mascot - kwam uit de verzameling favoriete gravures van de familie Harlan. De afbeelding was van een witte Engelse bull terrier genaamd Prince die de Farmers Deposit National Bank of Pittsburgh opdracht had gegeven om haar aandelencertificaten te illustreren. Eén versie van de carrière van Prince suggereert dat hij ook een gedistingeerde afstamming bezat, maar in plaats van hem te laten zien, hield zijn eigenaar, de president van de bank, hem in het vlaggenschip. Prince woonde bij de bank en hield daar de wacht, klanten en medewerkers enthousiast begroetend. Hij diende ook als mascotte van de lokale honkbal-, voetbal- en hockeyteams die de bank sponsorde en, zoals de legende zegt, bracht hij zijn teamgenoten een overwinning door een lange vlieg op de diamant te halen. Ze beschouwen Prince en Kid als bloedbroeders, verwant in hun houding van integriteit, overtuiging en loyaliteit.

Beide vierbenige figuren herinneren ons eraan dat echte eer niet ligt in in de blijvende moed en vrijgevigheid van geest die nieuwe deuren naar begrip openen - voor onszelf en voor anderen. In overeenstemming met deze overtuiging (en met de voorliefde van Prince voor een warm welkom), blijft The Mascot nieuwkomers kennis laten maken met de diepe en gezellige geneugten van Napa Valley Cabernet, waardoor de deur wordt geopend naar de grands vins van de familie wiens nog diepere wortels wachten.

 

Specificaties

chevron-down
Wijnsoort Rood
Land USA
Regio Californie
Appellatie Napa Valley
Iconen Icoon USA
Wijnhuis The Mascot
Druif Cabernet Sauvignon
Biologisch gecertificeerd Nee
Natural wijn Nee
Vegan Nee
Jaar 2017
Drinken vanaf 2023
Drinken tot 2036
Alcohol % 14.5
Alcoholvrij/arm Nee
Inhoud 0.75 ltr
Houtrijping Ja
Bubbels Nee
Dessert wijn Nee
Afsluiting Kurk
Smaakprofiel Complex, Donker fruit, Droog, Houtgerijpt, Krachtig, Tannines, Vol
Drink momenten Indruk maken, Lekker luxe

Wijnhuis

chevron-down

"The Mascot" begon als een familiewijn, zonder naam, zonder label - een blend gemaakt voor en ingeschonken aan onze de tafel. De componenten waren van de hoogste stamboom namelijk geoogst van de jongere wijnstokken van het familiedomein Harlan. Het domein vindt zijn oorsprong in de oprichting in 1984 van Harlan Estate, gelegen in de westelijke heuvels van Oakville en opgevat als een 'eerste groei van Californië'. In 1996 richtte de familie BOND op, een portfolio van "Grand Cru"-wijngaarden waarvan de wijnen het uitdrukkingsbereik van cabernet sauvignon laten zien op verschillende geografische locaties in de Napa Valley. Promontory, wiens land de familie in 2008 verwierf, wordt geleid door de tweede generatie van de familie en vertegenwoordigt een 21e-eeuwse benadering van wijnbouw. 

De wijn trok hij na verloop van tijd een aanhankelijke aanhang van goede vrienden - zo'n enthousiaste aanhang dat ze vonden dat deze intieme botteling een eigen identiteit verdiende. eerst zeer kleinschalig aangezien de wijn aanvankelijk in zeer kleine hoeveelheden bestond. Maar naarmate meer van de nieuwere wijnstokken een leeftijd bereikten die geschikt waren om in de blend te worden opgenomen (meestal 7 - 12 jaar) heeft men nadat er 500 kisten waren geproduceerd door het wijnbouwteam van Harlan en geleid door Cory Empting werd men overtuigd dat een bepaald aantal vaten jaarlijks voor dit project gereserveerd kunnen worden. Vanaf het begin was het belangrijkste kenmerk van The Mascot kracht getemperd door benaderbaarheid. Ze hebben besloten om de wijn wat langer te laten rijpen, zodat hij bij het uitkomen heerlijk is om te drinken en intens levendig, met de kracht en diepte die langere rijping mogelijk maken - een wijn om visceraal en zonder overdreven eerbied van te genieten.

Een enkele rode draad leidde onze keuze van een naam en label voor deze nieuwe creatie: onze gedeelde passie voor honden. De honden die bij ons team horen, zijn een gevarieerd stel, maar ze tonen allemaal loyaliteit, energie, vriendelijkheid, doorzettingsvermogen en hart. Ze vonden verder inspiratie in twee aanvullende bronnen. De eerste was The Bar Sinister, gepubliceerd in 1903, door Richard Harding Davis, een vriend van Theodore Roosevelt en een van Amerika's grootste oorlogscorrespondenten, die verslag deed vanaf de frontlinies tijdens de Boerenoorlog, de Spaans-Amerikaanse oorlog en de Eerste Wereldoorlog. Zijn klassieke verhaal over een witte Engelse bull terrier genaamd Kid had een speciale plaats in onze opvoeding; het exemplaar van de eerste editie dat ooit op de planken van de bibliotheek van de grootouders van Wil Harlan stond. De ontembare geest en nobelheid van Kid leiden hem door moeilijke tijden in de straten van Montreal naar glorie als blauwe lintwinnaar in Long Island. Maar bovenal familiale loyaliteit en een passie voor gerechtigheid voeden zijn strijd om te overleven en uiteindelijk zijn verlossing veilig te stellen.

De 2e inspiratie en de bron van het label van The Mascot - kwam uit de verzameling favoriete gravures van de familie Harlan. De afbeelding was van een witte Engelse bull terrier genaamd Prince die de Farmers Deposit National Bank of Pittsburgh opdracht had gegeven om haar aandelencertificaten te illustreren. Eén versie van de carrière van Prince suggereert dat hij ook een gedistingeerde afstamming bezat, maar in plaats van hem te laten zien, hield zijn eigenaar, de president van de bank, hem in het vlaggenschip. Prince woonde bij de bank en hield daar de wacht, klanten en medewerkers enthousiast begroetend. Hij diende ook als mascotte van de lokale honkbal-, voetbal- en hockeyteams die de bank sponsorde en, zoals de legende zegt, bracht hij zijn teamgenoten een overwinning door een lange vlieg op de diamant te halen. Ze beschouwen Prince en Kid als bloedbroeders, verwant in hun houding van integriteit, overtuiging en loyaliteit.

Beide vierbenige figuren herinneren ons eraan dat echte eer niet ligt in in de blijvende moed en vrijgevigheid van geest die nieuwe deuren naar begrip openen - voor onszelf en voor anderen. In overeenstemming met deze overtuiging (en met de voorliefde van Prince voor een warm welkom), blijft The Mascot nieuwkomers kennis laten maken met de diepe en gezellige geneugten van Napa Valley Cabernet, waardoor de deur wordt geopend naar de grands vins van de familie wiens nog diepere wortels wachten.

 

Recensies

chevron-down
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over: 2017 The Mascot Cabernet Sauvignon
loader
Bezig met laden...

check-circle U heeft uw review aangeboden ter goedkeuring.

Volg het laatste nieuws over al onze wijnen, acties en nieuwe selecties.

Laatste review

22.04.2025

kiyoh-stars-open
kiyoh-stars-filled

2021 Venus de la Figuera

"A side project in Montsant between Sara Pérez (Mas Martinet) and Her hu..." Riaan

Bekijk product recensie