Wat is de procedure als vermoeden is dat de wijn niet goed is?

Helaas komt het weleens voor dat een wijn kurk (TCA bacterie) bevat of (fout) geoxideerd is. Mocht u hiervan overtuigd zijn kunt u dit te allen tijde aan ons doorgeven. U kunt dit via [email protected] aan ons laten weten. De fles dient ¾ vol te zijn als deze retour wordt gestuurd en dient recent te zijn geopend. Alleen dan komt deze fles in aanmerking voor creditering. Wij kunnen niet ingaan op mail of whatsapp klachten zonder dat wij in staat zijn dit te beoordelen. Dit is trouwens niet anders dan als u een klacht heeft over een product welke u bij een supermarkt of kledingwinkel heeft aangeschaft. U kunt natuurlijk ook langskomen met de fles en dan kijken we ter plekke (wij kunnen bijvoorbeeld TCA waardes meten) maar u kunt ook de fles tesamen met de factuur versturen naar het volgende adres:

Grandcruwijnen
T.a.v. afdeling Klachten
Rijkssstraatweg 24
3316 EH  Dordrecht

De kosten van de retourzending zullen niet worden vergoed tenzij u een gegrond beroep doet op garantie. Bij Grandcruwijnen draait alles om tevreden klanten. Heeft u toch klachten over onze producten of service? Meld ze dan aan onze klantenservice ([email protected]). Binnen 2 werkdagen krijgt u uitsluitsel over uw klacht. Bent u van mening dat uw klacht niet goed is behandeld? Dan kunt u de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, waarbij Grandcruwijnen is aangesloten. Ook kunt u in geval van een geschil terecht bij het Europese ODR platform

Heeft u twijfel of de wijn is niet uw smaak en u wilt de ongeopende flessen retour sturen dan kan dat zeker. Klik hier voor meer informatie

Wij slaan al onze wijnen gecondioneerd op en zorgen voor een zeer snelle verzending dus doen het maximale om de wijnen in uitstekende conditie te houden maar wijn is een natuurproduct dat 'leeft' en derhalve is het mogelijk dat op enig moment de kwaliteit afwijkt en kan het ook zijn dat u de wijn anders beleeft dan door ons omschreven, want natuurlijk, smaak is iets subjectiefs en dit kan grote verschillen geven (bijvoorbeeld vrouwen ervaren zuren gemiddeld vaak hoger dan mannen en alleen al dit kan een groot verschil geven in smaakbeleving).

Wij vervangen in ieder geval niet:

  • Wijnen die slecht zijn geworden door té lange bewaring en/of niet bedoeld zijn als bewaarwijnen.
  • Wijnen die geoxideerd zijn door uitdroging of worden bewaard op een té droge en/of té warme bergplaats
  • Wijnen die niet bij Grandcruwijnen.nl zijn aangekocht

Wijnen die bij ons al een lange tijd geleden zijn aangeschaft kunnen we niet garanderen. Wijn is een natuurproduct en leeft en is sterk afhankelijk van hoe het wordt bewaard (lichtvochtigheid, UV licht, temperatuur, trillingen). Natuurlijk zullen we bij een serieuze fout altijd ons best doen en dit opnemen met het wijnbedrijf en kijken we zo wat kunnen regelen. Neem de bewaarplek voor uw wijnen dan ook zeker serieus. Deze kan veel invloed hebben op de kwaliteit van uw wijn.