Almaviva
De naam Almaviva, hoewel het een Spaanse sonoriteit heeft, behoort tot de klassieke Franse literatuur: graaf Almaviva is de held van The Marriage of Figaro, het beroemde toneelstuk van Beaumarchais (1732-1799), later omgezet in een opera van het genie van Mozart. Het label is ondertussen een eerbetoon aan de voorouderlijke geschiedenis van Chili, met 3 reproducties van een gestyled ontwerp, dat de visie van de aarde en de kosmos in de Mapuche-beschaving symboliseert. Het label draagt de naam Almaviva in het eigen handschrift van Beaumarchais. Twee grote tradities slaan zo de handen ineen.
De naam Almaviva, hoewel het een Spaanse sonoriteit heeft, behoort tot de klassieke Franse literatuur: graaf Almaviva is de held van The Marriage of Figaro, het beroemde toneelstuk van Beaumarchais (1732-1799), later omgezet in een opera van het genie van Mozart. Het label is ondertussen een eerbetoon aan de voorouderlijke geschiedenis van Chili, met 3 reproducties van een gestyled ontwerp, dat de visie van de aarde en de kosmos in de Mapuche-beschaving symboliseert. Het label draagt de naam Almaviva in het eigen handschrift van Beaumarchais. Twee grote tradities slaan zo de handen ineen.
Het Château-concept werd in de 19e eeuw in Frankrijk geïntroduceerd als een manier om het creatieve meesterschap van wijnbouwers uit Bordeaux te eren. Almaviva was de eerste wijn in Chili die werd gecreëerd volgens dit Franse Château-concept, rekening houdend met een uitzonderlijk terroir, een unieke bodega en een technisch team die exclusief is toegewijd aan de productie van wijnen van ongeëvenaarde kwaliteit en excellentie.
De naam Almaviva, hoewel het een Spaanse sonoriteit heeft, behoort tot de klassieke Franse literatuur: graaf Almaviva is de held van The Marriage of Figaro, het beroemde toneelstuk van Beaumarchais (1732-1799), later omgezet in een opera van het genie van Mozart. Het label is ondertussen een eerbetoon aan de voorouderlijke geschiedenis van Chili, met 3 reproducties van een gestyled ontwerp, dat de visie van de aarde en de kosmos in de Mapuche-beschaving symboliseert. Het label draagt de naam Almaviva in het eigen handschrift van Beaumarchais. Twee grote tradities slaan zo de handen ineen.
Het Château-concept werd in de 19e eeuw in Frankrijk geïntroduceerd als een manier om het creatieve meesterschap van wijnbouwers uit Bordeaux te eren. Almaviva was de eerste wijn in Chili die werd gecreëerd volgens dit Franse Château-concept, rekening houdend met een uitzonderlijk terroir, een unieke bodega en een technisch team die exclusief is toegewijd aan de productie van wijnen van ongeëvenaarde kwaliteit en excellentie.