Filteren

Bodega Monteviejo - The Mascot

Tonen als Foto-tabel Lijst

2 producten

Van laag naar hoog sorteren
per pagina

"The Mascot" begon als een familiewijn, zonder naam, zonder label - een blend gemaakt voor en ingeschonken aan onze de tafel. De componenten waren van de hoogste stamboom namelijk geoogst van de jongere wijnstokken van het familiedomein Harlan. Het domein vindt zijn oorsprong in de oprichting in 1984 van Harlan Estate, gelegen in de westelijke heuvels van Oakville en opgevat als een 'eerste groei van Californië'. In 1996 richtte de familie BOND op, een portfolio van "Grand Cru"-wijngaarden waarvan de wijnen het uitdrukkingsbereik van cabernet sauvignon laten zien op verschillende geografische locaties in de Napa Valley. Promontory, wiens land de familie in 2008 verwierf, wordt geleid door de tweede generatie van de familie en vertegenwoordigt een 21e-eeuwse benadering van wijnbouw. 

De wijn trok hij na verloop van tijd een aanhankelijke aanhang van goede vrienden - zo'n enthousiaste aanhang dat ze vonden dat deze intieme botteling een eigen identiteit verdiende. eerst zeer kleinschalig aangezien de wijn aanvankelijk in zeer kleine hoeveelheden bestond. Maar naarmate meer van de nieuwere wijnstokken een leeftijd bereikten die geschikt waren om in de blend te worden opgenomen (meestal 7 - 12 jaar) heeft men nadat er 500 kisten waren geproduceerd door het wijnbouwteam van Harlan en geleid door Cory Empting werd men overtuigd dat een bepaald aantal vaten jaarlijks voor dit project gereserveerd kunnen worden. Vanaf het begin was het belangrijkste kenmerk van The Mascot kracht getemperd door benaderbaarheid. Ze hebben besloten om de wijn wat langer te laten rijpen, zodat hij bij het uitkomen heerlijk is om te drinken en intens levendig, met de kracht en diepte die langere rijping mogelijk maken - een wijn om visceraal en zonder overdreven eerbied van te genieten.

Een enkele rode draad leidde onze keuze van een naam en label voor deze nieuwe creatie: onze gedeelde passie voor honden. De honden die bij ons team horen, zijn een gevarieerd stel, maar ze tonen allemaal loyaliteit, energie, vriendelijkheid, doorzettingsvermogen en hart. Ze vonden verder inspiratie in twee aanvullende bronnen. De eerste was The Bar Sinister, gepubliceerd in 1903, door Richard Harding Davis, een vriend van Theodore Roosevelt en een van Amerika's grootste oorlogscorrespondenten, die verslag deed vanaf de frontlinies tijdens de Boerenoorlog, de Spaans-Amerikaanse oorlog en de Eerste Wereldoorlog. Zijn klassieke verhaal over een witte Engelse bull terrier genaamd Kid had een speciale plaats in onze opvoeding; het exemplaar van de eerste editie dat ooit op de planken van de bibliotheek van de grootouders van Wil Harlan stond. De ontembare geest en nobelheid van Kid leiden hem door moeilijke tijden in de straten van Montreal naar glorie als blauwe lintwinnaar in Long Island. Maar bovenal familiale loyaliteit en een passie voor gerechtigheid voeden zijn strijd om te overleven en uiteindelijk zijn verlossing veilig te stellen.

De 2e inspiratie en de bron van het label van The Mascot - kwam uit de verzameling favoriete gravures van de familie Harlan. De afbeelding was van een witte Engelse bull terrier genaamd Prince die de Farmers Deposit National Bank of Pittsburgh opdracht had gegeven om haar aandelencertificaten te illustreren. Eén versie van de carrière van Prince suggereert dat hij ook een gedistingeerde afstamming bezat, maar in plaats van hem te laten zien, hield zijn eigenaar, de president van de bank, hem in het vlaggenschip. Prince woonde bij de bank en hield daar de wacht, klanten en medewerkers enthousiast begroetend. Hij diende ook als mascotte van de lokale honkbal-, voetbal- en hockeyteams die de bank sponsorde en, zoals de legende zegt, bracht hij zijn teamgenoten een overwinning door een lange vlieg op de diamant te halen. Ze beschouwen Prince en Kid als bloedbroeders, verwant in hun houding van integriteit, overtuiging en loyaliteit.

Beide vierbenige figuren herinneren ons eraan dat echte eer niet ligt in in de blijvende moed en vrijgevigheid van geest die nieuwe deuren naar begrip openen - voor onszelf en voor anderen. In overeenstemming met deze overtuiging (en met de voorliefde van Prince voor een warm welkom), blijft The Mascot nieuwkomers kennis laten maken met de diepe en gezellige geneugten van Napa Valley Cabernet, waardoor de deur wordt geopend naar de grands vins van de familie wiens nog diepere wortels wachten.

 

Bodega Monteviejo - The Mascot

Grandcruwijnen is sinds 2010 uw online-speciaalzaak voor wijn van serieuze kwaliteit. In ons assortiment vindt u ruim 2500 verschillende wijnen en wij leveren aan consument, horeca en retail. Wij importeren rechtstreeks van wijnhuizen in landen als Frankrijk, Spanje en Italië. Hierdoor kunnen wij onze producten tegen de scherpste prijs aanbieden. Naast de klassiekers uit de Oude Wereld hebben wij de topwijnen uit de Nieuwe Wereld!

We tonen van al onze wijnen onze voorraad-positie en alles voor 16:00 uur besteld op werkdagen wordt dezelfde dag nog verstuurd.

Wilt u de wijnen zelf zien of inspiratie opdoen? Komt dan gerust langs! In onze showroom te Dordrecht kunt al onze wijnen en delicatessen met eigen ogen aanschouwen. Nergens vindt u zo'n groot aanbod aan kwaliteitswijnen. Bij ophalen van de wijnen onvangt u ook nog een mooie korting!

Wijn online kopen — Grandcruwijnen

Kwaliteit wijnen koopt u natuurlijk online bij Grandcruwijnen, de wijn- en delicatessen handel met één van de grootste wijncollecties in Nederland en België, waar u zowel bijzondere wijnen-voor-ieder-budget kunt bestellen. Kwaliteitsproducten, snelle levering en betrouwbare service — dat is Grandcruwijnen!