Vragen & Antwoorden

Vragen over cadeaus, verpakking & relatie-en kerstgeschenken
Kan ik iemand een cadeau geven?
Dat is geen probleem. U kunt uw bestelling laten bezorgen bij de persoon die u de wijnen cadeau wilt doen. U geeft gewoon bij afrekenen bij het verzendadres de gegevens in van degene die u wilt verrassen. Wilt u ook een mooie cadeauverpakking? Ook dat...
Wij willen een relatiegeschenk sturen. Hoe gaat dat?
Graag verzorgen wij uw wijngeschenken. Voor elke gelegenheid en in iedere prijsklasse. Mooi verpakt in een doos met strik, of in een stoere kist. Bij Grandcruwijnen kan alles per fles worden besteld dus u selecteert de wijn en wij regelen de rest. Dit...
Kan ik een cadeaukaartje toevoegen
Als service kunnen wij bij uw bestelling een cadeaukaartje toevoegen zonder verdere kosten. De kaartjes zijn ontworpen door een grafische designer en u kunt kiezen uit diverse soorten kaartjes met verschillende thema's. Afhankelijk van het seizoen zullen...
Bekijk meer
Vragen over kortingen en aanbiedingen
Wat zijn loyaltypunten?
Bij iedere aankoop die u als consument bij ons doet, ontvangt u loyaltypunten. Deze punten kunt u inwisselen bij een volgende bestelling. U krijgt dan korting op uw bestelling. Hoe meer punten u inwisselt, hoe meer korting u krijgt. U krijgt standaard...
Welke kortingen geeft Grandcruwijnen?
Gegeven ons zeer grote assortiment en het feit dat alles per fles kan worden besteld zorgt voor een snel uitdijend magazijn. Om dit goed onder controle te houden geven we voor wijnen/jaargangen waar we bijvoorbeeld nog maar slechts een paar flessen van...
Ik heb een coupon of kortingscode gekregen van jullie. Hoe werkt dit?
Wij hebben regelmatig acties waarmee een korting over assortiment of type wijn wordt vergeven. Kortings-coupons zijn alleen maar geldig gedurende de periode die staat vermeld bij de specifieke actie. De betreffende coupon-code kunt u ingeven in de Winkelwagen...
Bekijk meer
Vragen over Grandcruwijnen
Zijn mijn gegevens veilig bij Grandcruwijnen?
Als u uw gegevens invoert op onze website, doet u dat altijd beveiligd. Grandcruwijnen.nl gebruikt coderingstechnologieën die erkend worden als gangbare standaarden binnen de IT-sector. Voor gevoelige informatie, zoals financiële gegevens, gebruiken ...
Hoe kan Grandcruwijnen zoveel wijnen aanbieden tegen een lage prijs?
Grandcruwijnen ontwikkelde in 2010 een logistiek model om wijnen via veel minder schakels naar Nederland te importeren. Het resultaat: beduidend lagere prijzen en een groter aanbod. We handelen rechtstreeks met grote wijnhuizen in Frankrijk, Spanje en...
Welke wijnen verkoopt Grandcruwijnen?
Bij Grandcruwijnen hebben we wijnen voor ieders budget. Echter, ongeacht het bedrag dat u betaalt, u bent altijd verzekerd van een goede kwaliteit. We hebben onze eigen vinoloog in huis, en wij worden bovendien ook continu bijgestaan door de internationale...
Bekijk meer
Vragen over bestellen
Hoe kan ik wijnen bestellen?
Bij Grandcruwijnen kunt u uw wijnen zowel via onze webshop als per telefoon bestellen. Op de pagina ‘Bestellen’ leest u meer over het bestelproces via onze webshop. Wilt u telefonisch bestellen? Geef uw bestelling dan door via onze klantenservice op ...
Moet ik minimaal een bepaalde hoeveelheid afnemen om wijnen bij Grandcruwijnen te bestellen?
Nee. Grandcruwijnen breekt met de trend van verkoop per doos. In tegenstelling tot veel (internet)wijnhandelaren, koopt u bij ons uw wijn per fles. Proeven staat u daardoor vrij.
Wat zijn loyaltypunten?
Bij iedere aankoop die u als consument bij ons doet, ontvangt u loyaltypunten. Deze punten kunt u inwisselen bij een volgende bestelling. U krijgt dan korting op uw bestelling. Hoe meer punten u inwisselt, hoe meer korting u krijgt. U krijgt standaard...
Bekijk meer
Vragen over retourneren en klachten
Ik heb klachten over de service van Grandcruwijnen. Waar kan ik terecht?
Bij Grandcruwijnen draait alles om tevreden klanten. Heeft u toch klachten over onze service? Meld ze dan aan onze klantenservice. Binnen 2 werkdagen krijgt u uitsluitsel over uw klacht. Bent u van mening dat uw klacht niet goed is behandeld? Dan kunt...
Heeft uw fles een kurkprobleem, waardoor uw wijn naar kurk smaakt?
Wijn is een natuurproduct dat 'leeft' en derhalve is het mogelijk dat op enig moment de kwaliteit afwijkt. Vanzelfsprekend zullen wij onze uiterste best doen om een goede oplossing te vinden dus neemt u in dat geval direct contact met ons op. Het probleem...
In welke gevallen vervangen wij geen slechte flessen in het kader van onze kwaliteitsgarantie?
Als er vermoeden bestaat dat er iets niet goed is aan een product zulen we dit in de meest voorkomende gevallen  altijd netjes regelen en als iets niet goed is dan zullen we onze uiterste best gaan doen om dit te vergoeden. Wij vergoeden altijd ...
Bekijk meer
Vragen over betalen
Op welke manieren kan ik betalen bij Grandcruwijnen?
Via onze webshop kunt u betalen met iDEAL, Creditcard, PayPal, Mister Cash, AfterPay, Billink, Sofortbanking, Giropay, Mybank of bank- of PayPal-overschrijving. Bij afhalen in de winkel kunt u ook met PIN betalen. Wilt u meer weten over de betaalmogelijkheden...
Ik heb een coupon of kortingscode gekregen van jullie. Hoe werkt dit?
Wij hebben regelmatig acties waarmee een korting over assortiment of type wijn wordt vergeven. Kortings-coupons zijn alleen maar geldig gedurende de periode die staat vermeld bij de specifieke actie. De betreffende coupon-code kunt u ingeven in de Winkelwagen...
Kan ik ook achteraf / op rekening betalen?
Via betaalmethode "Billink" kunt u snel, eenvoudig en veilig achteraf betalen. Ook zakelijke bestellingen kunnen hiermee achteraf betaald worden. Voor "Billink" betalingen geldt een maximum bedrag van € 500,- voor particulieren. Voor zakelijke bestellingen...
Bekijk meer
Vragen over uw bestelling
Wat betekent het als mijn bestelling in 'backorder' komt?
Van een aantal wijnen zijn we in staat, als deze niet op voorraad zijn, om ze in principe binnen een aantal dagen weer op voorraad te hebben. Bij deze wijnen hebben wij onze website zo ingeregeld dat er meer kan worden besteld dan het huidige aantal ...
Wel op voorraad maar een ander jaartal?
Mocht een wijn onverhoopt niet meer voorradig zijn, maar hebben wij dezelfde wijn nog wel uit een ander jaartal? Dan nemen we contact met u op om te overleggen of u akkoord gaat met het betreffende jaartal. Wij sturen u nooit ongevraagd een wijn uit ...
Is mijn bestelling verzekerd?
Ja. Alle verzendingen zijn verzekerd. Bij eventuele schade zorgen we altijd voor een passende  oplossing met 100 procent tevredenheidgarantie.
Bekijk meer
Vragen over bezorgen en afhalen
Hoe bezorgt Grandcruwijnen mijn bestelling?
Voor het bezorgen van uw bestelling maken wij gebruik van de service van Flespakket van PostNL, DPD of Budbee (avondlevering). U ontvangt uw bestelling in een stevige verpakking, speciaal ontwikkeld voor het vervoer van wijnflessen.
Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
Voor de bezorging kunt u kiezen uit verschillende mogelijkheden: Thuis laten bezorgen Op een door u gewenst adres laten bezorgen.  Op een PostNL afhaalpunten laten bezorgen. U ontvangt uitgebreide tracking-informatie over het tijdsblok van...
Wat zijn de bezorgkosten?
Voor het bezorgen van uw order binnen Nederland brengen wij 5,95 euro verzendkosten in rekening. U betaalt geen verzendkosten als u een order plaatst van meer dan 75 euro. We leveren ook op zaterdag zonder extra toeslag.    U kunt bij het afrekenen...
Bekijk meer
Vragen over leveringen naar het buitenland
Wat zijn de bezorgkosten?
Voor het bezorgen van uw order binnen Nederland brengen wij 5,95 euro verzendkosten in rekening. U betaalt geen verzendkosten als u een order plaatst van meer dan 75 euro. We leveren ook op zaterdag zonder extra toeslag.    U kunt bij het afrekenen...
Kan ik mijn bestelling buiten Nederland laten bezorgen?
Ja. Grandcruwijnen levert wijnen aan klanten in heel Europa. Voor leveringen naar het buitenland betaalt u een vooraf bepaald en vast bedrag per land (ongeacht uw bestelling). Dit is een bijdrage voor het vervoer en de verzekering van de zending.&nbsp...
Wat zijn de kosten van levering naar het buitenland?
Voor de levering naar het buitenland betaalt u een vast bedrag, ongeacht uw bestelling. In de tabel hieronder ziet u een overzicht van de kosten per land.  Landen Vast bedrag Maximum flessen Oosternrijk (AT) 19 Maximum 18 ...
Bekijk meer
Bedrijven/Buitenland
Levert Grandcruwijnen ook aan bedrijven?
Heeft u een feest waar u wijnen nodig heeft of een relatiegeschenk. Wij regelen dit snel en professioneel.        U kunt vanzelfsprekend uw bestelling ingeven op de site maar bel anders ook gerust onze klantenservice op:  &nbsp...
Wij zijn een bedrijf buiten Nederland maar binnen de EU en willen de levering zonder Nederlandse BTW.
Indien u een in een buitenland (EU) gevestigd bedrijf heeft dan kunt u zonder probleem uw bestelling doen. Tijdens de registratie geeft u naast alle NAW gegevens ook uw BTW-nummer in. Dit wordt online gecontroleerd en indien akkoord dan kunt u de bestelling...
Kan Grandcruwijnen de wijnen leveren zonder accijns aan bedrijven?
Wij kunnen aan EU bedrijven leveren zonder accijns middels een Geleide Document (VGB). Wij leveren de wijn waarin wij de NL accijns hebben afgedragen en deze zitten dus verrekend (dus levering vindt plaats met prijzen inclusief accijns). In de levering...
Bekijk meer
Vragen over mogelijkheden van de website
Wat zijn de algemene voorwaarden van Grandcruwijnen?
Wilt u onze algemene voorwaarden inzien? klik dan op: algemene voorwaarden .
Kan ik een wijn favoriet maken?
U kunt door op het sterretje te klikken op een wijn (in de afbeelding) een wijn als favoriet bestempelen. Uw favorieten worden als u bent ingelogd met uw email en pasword automatisch geplaatst in Mijn Wijnkelder en vanuit de wijnkelder kunt u eenvoudig...
Hoe laat ik een Recensie achter?
U dient allereerst ingelogd te zijn met uw email-adres en wachtwoord. U klikt dan op de bewuste wijn waarover u een beoordeling wilt achterlaten. U ziet dan in de detai-pagina van de wijn een tab-bladen overzicht. Als u hier klikt op Recensies dan kunt...
Bekijk meer
Vragen over levering aan consument en horeca en retail
Levert Grandcruwijnen alleen aan de consument of ook aan horeca en retail?
Grandcruwijnen levert aan alle kanalen. Via onze website kunnen consumenten, horeca en retail de bestellingen doen maar voor grotere afname (bijv een pallet) kunt u beter direct met ons contact opnemen. Onze detailhandels- en horecaprijzen gelden uitsluitend...
Levert Grandcruwijnen ook aan de wijnhandel?
Grandcruwijnen levert aan alle kanalen. Via onze website kunnen consumenten, horeca en retail de bestellingen doen maar voor grotere afname (bijv een pallet) kunt u beter direct met ons contact opnemen. Voor onze collega's in de wijnhandel hanteren wij...
Bekijk meer
Vragen over Product informatie
Wat zijn Parkerpunten?
Robert M. Parker, Jr. (Baltimore, Maryland, 23 juli 1947) is een invloedrijke wijn-journalist uit de Verenigde Staten van Amerika. Parker heeft aan de University of Maryland geschiedenis en recht gestudeerd. Tot 1984 werkte hij als advocaat, voordat...
Heeft uw fles een kurkprobleem, waardoor uw wijn naar kurk smaakt?
Wijn is een natuurproduct dat 'leeft' en derhalve is het mogelijk dat op enig moment de kwaliteit afwijkt. Vanzelfsprekend zullen wij onze uiterste best doen om een goede oplossing te vinden dus neemt u in dat geval direct contact met ons op. Het probleem...
Welke beoordelingen worden vermeld?
Wij tonen indien beschikbaar de beoordelingen integraal van de Wine Advocate, James Suckling, Wine Spectator, Gamberro Rosso en Peñin. Door op het icoontje/logo te klikken naast de wijn krijgt u de volledige beoordeling integraal te zien. De meeste beoordeling...
Bekijk meer