Vragen & Antwoorden

Vragen over cadeaus, verpakking & relatie-en kerstgeschenken
Kan ik iemand een cadeau geven?
Dat is geen probleem. U kunt uw bestelling laten bezorgen bij de persoon die u de wijnen cadeau wilt doen. U geeft gewoon bij afrekenen bij het verzendadres de gegevens in van degene die u wilt verrassen. Wilt u ook een mooie cadeauverpakking? Ook dat...
Kan ik een cadeaukaartje toevoegen
Als service kunnen wij bij uw bestelling een cadeaukaartje toevoegen zonder verdere kosten. De kaartjes zijn ontworpen door een grafische designer en u kunt kiezen uit diverse soorten kaartjes met verschillende thema's. Afhankelijk van het seizoen zullen...
Kan ik een cadeauverpakking toevoegen?
Wij hebben vele <a href="/cadeauverpakkingen">cadeauverpakking </a>welke u eenvoudig kunt toevoegen aan uw bestelling. Wij zullen de wijnen inpakken. Wel zijn er een aantal belangrijke opmerkingen: De verpakkingen en vooral de houten kisten zijn, ...
Bekijk meer
Vragen over kortingen en aanbiedingen
Ik heb een coupon of kortingscode gekregen van jullie. Hoe werkt dit?
Wij hebben regelmatig acties waarmee een korting over assortiment of type wijn wordt vergeven. Kortings-coupons zijn alleen maar geldig gedurende de periode die staat vermeld bij de specifieke actie. De betreffende coupon-code kunt u ingeven in de Winkelwagen...
Ik krijg een kortingscode maar de korting wordt niet verwerkt
Zoals we ook aangegeven in de mails en pop ups rond de kortingscodes gelden deze niet op alle producten. Uitzondering zijn bijvoorbeeld artikelen die al een aanbiedingsprijs kennen, indien u al een korting krijgt (bijv een afhaalkorting) maar ook schaarse...
Krijg ik korting als ik de wijnen kom afhalen/ophalen?
U kunt bij uw bestelling aangeven of u uw wijnen wilt komen afhalen. Als u hiervoor kiest zult u zien dat er in bijna alle gevallen* automatisch korting wordt verrekend op uw bestelling. U ziet uw afhaalkorting direct in de Afrekenpagina als u kiest ...
Bekijk meer
Support
Gevolg van nieuwe regelgeving rondom levering Alcohol - 18 plus
Per 1-7-2021 gaat de verscherpte regelgeving (wijziging van de Drank- en Horeca wet) in, dit heeft betrekking op leveringen op afstand aan particulieren in Nederland en dan komt er officiële wetgeving rondom de levering van Alcohol en gelden gelijksoortige...
Mijn pakket is niet afgeleverd
Gelukkig komt het niet vaak voor maar het gebeurt sporadisch dat vanuit de Track&Trace wordt gemeld dat pakket is afgeleverd (op opgegeven adres op bij bij een Afhaal-lokatie) maar het pakket is niet te vinden is. Mocht dit voorkomen dan openen wij...
Bekijk meer
Vragen over Grandcruwijnen
Waar is Grandcruwijnen gevestigd en wat zijn de openingstijden?
Grandcruwijnen is gevestigd aan de:<br>Rijksstraat 24<br>33316 EH Dordrecht. We zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 09:00-17:00 uur en rond de feestdagen hebben we ook afwijkende openingstijden (een koopavond of een zaterdag) dus voor actuele...
Zijn mijn gegevens veilig bij Grandcruwijnen?
Als u uw gegevens invoert op onze website, doet u dat altijd beveiligd. Grandcruwijnen.nl gebruikt coderingstechnologieën die erkend worden als gangbare standaarden binnen de IT-sector. Voor gevoelige informatie, zoals financiële gegevens, gebruiken ...
Hoe regelt Grandcruwijnen de Accijns en BTW in België
Grandcruwijnen draagt in België de BTW af via ons BTW-nummer (OSS) Onze Fiscale Vertegenwoordiger voor de afdracht Accijns in België is Eurotax en deze doen de afdracht van accijns bij: DOUANE DE RISQUONS TOUT (MOUSCRON) Rue de l’Echauffourée 7700 MOUSCRON...
Bekijk meer
Vragen over bestellen
Kan ik (online) een offerte aanvragen
Indien u een<a href="https://www.grandcruwijnen.nl/customer/account/login/referer/aHR0cHM6Ly93d3cuZ3JhbmRjcnV3aWpuZW4ubmwvY3VzdG9tZXIvYWNjb3VudC9pbmRleC8%2C/"> account </a>heeft bij Grandcruwijnen en bent ingelogd kunt u een Offerte aanvragen voor de...
Wat zijn de bezorgkosten van levering naar het buitenland?
Voor de levering naar het buitenland betaalt u een vast bedrag, ongeacht uw bestelling. In de tabel hieronder ziet u een overzicht van de kosten per land.  Uw wijnen laten bezorgen buiten Nederland Grandcruwijnen levert wijnen aan klanten in heel...
Wordt er op leeftijd gecontroleerd en is er Identificatieplicht
Wij staan bij Grandcruwijnen voor verantwoord genieten. Wij willen volwassenen laten genieten van momenten met een lekker glas, maar vinden het daarbij heel belangrijk dat er verantwoord mee wordt omgaan. Onze mooie wijnen zijn vooral om van te genieten...
Bekijk meer
Vragen over retourneren en klachten
Mijn producten zijn tijdens het transport beschadigd. Wat nu?
Natuurlijk doen wij er alles aan om beschadigingen te vermijden maar tijdens transport kan dit onverhoopt gebeuren. In alle gevallen dient u het pakket goed te controleren bij ontvangst en en in ieder geval binnen 48-uur en direct te reageren in geval...
Heeft uw fles een kurkprobleem, waardoor uw wijn naar kurk smaakt?
Wijn is een natuurproduct dat 'leeft' en derhalve is het mogelijk dat op enig moment de kwaliteit afwijkt. Vanzelfsprekend zullen wij onze uiterste best doen om een goede oplossing te vinden dus neemt u in dat geval direct contact met ons op. Het probleem...
Kan ik wijnen die me niet bevallen retourneren?
U kunt de flessen binnen 14 dagen na herroeping terugsturen. Indien u geopende- of beschadigde flessen terugstuurt, wordt de waardevermindering daarvan verrekend met het terug te betalen bedrag. Deze waardevermindering is 100% indien het product onverkoopbaar...
Bekijk meer
Vragen over betalen
Ik heb een coupon of kortingscode gekregen van jullie. Hoe werkt dit?
Wij hebben regelmatig acties waarmee een korting over assortiment of type wijn wordt vergeven. Kortings-coupons zijn alleen maar geldig gedurende de periode die staat vermeld bij de specifieke actie. De betreffende coupon-code kunt u ingeven in de Winkelwagen...
Op welke manieren kan ik betalen bij Grandcruwijnen?
Via onze webshop kunt u betalen met iDEAL, Creditcard, PayPal, Mister Cash, Riverty (AfterPay), Billink, Sofortbanking, Giropay, Mybank of bank- of PayPal-overschrijving. Bij aankopen in de winkel kunt u ook met PIN betalen. Wilt u meer weten over de...
Kan ik ook achteraf / op rekening betalen?
Via betaalmethode "Billink" 'Riverty' of IN/3 kunt u snel, eenvoudig en veilig achteraf betalen. Ook zakelijke bestellingen kunnen hiermee achteraf betaald worden. 
Bekijk meer
Vragen over uw bestelling
Staffelkorting - hoe werkt dit?
Bij een groot aantal wijnen hanteren wij een staffelkorting bij aanschaf van 6 flessen (soms als bij 3 flessen). De prijs in uw winkelwagen wordt automatisch aangepast indien u de aantallen besteld behorende bij de staffelprijs. In bijna alle gevallen...
Wat betekent het als mijn bestelling in 'backorder' komt?
Van een aantal wijnen zijn we in staat, als deze <strong>niet op voorraad</strong> zijn, om ze in principe binnen een aantal dagen weer op voorraad te hebben. Bij deze wijnen hebben wij onze website zo ingeregeld dat er meer kan worden besteld dan het...
Bij een wijn staat: Beperkte voorraad. Wat houdt dit in?
Wij proberen zo accuraat als mogelijk de voorraad-hoeveelheden bij te houden zodat u niet iets besteld wat niet op voorraad is.<br>Als er wordt gemeld beperkte voorraad betekent dit dat er maximaal nog 3 flessen van de betreffende wijn is. Als u een...
Bekijk meer
Vragen over bezorgen en afhalen
Gevolg van nieuwe regelgeving rondom levering Alcohol - 18 plus
Per 1-7-2021 gaat de verscherpte regelgeving (wijziging van de Drank- en Horeca wet) in, dit heeft betrekking op leveringen op afstand aan particulieren in Nederland en dan komt er officiële wetgeving rondom de levering van Alcohol en gelden gelijksoortige...
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Zodra wij het pakket hebben ingepakt ontvangt u een email van ons dat wij het pakket hebben aangeboden. Zodra het pakket is gescand bij ons door de door u gekozen bezorgdienst ontvangt u van hen (o.a DPD/DHL/Postnl/Budbee) een Track&Trace. Soms kan...
Mijn producten zijn tijdens het transport beschadigd. Wat nu?
Natuurlijk doen wij er alles aan om beschadigingen te vermijden maar tijdens transport kan dit onverhoopt gebeuren. In alle gevallen dient u het pakket goed te controleren bij ontvangst en en in ieder geval binnen 48-uur en direct te reageren in geval...
Bekijk meer
Vragen over leveringen naar het buitenland
Wat zijn de bezorgkosten van levering naar het buitenland?
Voor de levering naar het buitenland betaalt u een vast bedrag, ongeacht uw bestelling. In de tabel hieronder ziet u een overzicht van de kosten per land.  Uw wijnen laten bezorgen buiten Nederland Grandcruwijnen levert wijnen aan klanten in heel...
Hoe regelt Grandcruwijnen de Accijns en BTW in Frankrijk
Grandcruwijnen draagt in Franrijk de BTW af via ons BTW-nummer (OSS) Onze Fiscale Vertegenwoordiger voor de afdracht Accijns in België is Eurotax en deze doen de afdracht van accijns bij: Bureau de douanes de Gennevilliers, 37 Route principale du Port...
Levert Grandcruwijnen ook in België
Woont u in België? Ook dan bestelt u uw wijnen gemakkelijk en snel bij Grandcruwijnen. Wij bezorgen uw bestelling gewoon bij u thuis!
Bekijk meer
Bedrijven/Buitenland
Hoe regelt Grandcruwijnen de Accijns en BTW in Frankrijk
Grandcruwijnen draagt in Franrijk de BTW af via ons BTW-nummer (OSS) Onze Fiscale Vertegenwoordiger voor de afdracht Accijns in België is Eurotax en deze doen de afdracht van accijns bij: Bureau de douanes de Gennevilliers, 37 Route principale du Port...
Can you handle delivery of wines to the UK after Brexit
Grandcruwijnen has an export/import license and can also deliver to a non-EU country such as the UK. It means that you can simply order your wines which we will ship via PostNL. We will add to the package a CN23 document in which we describe the content...
Wij zijn een bedrijf buiten Nederland maar binnen de EU en willen de levering zonder Nederlandse BTW.
Indien u een in een buitenland (EU) gevestigd bedrijf heeft dan kunt u zonder probleem uw bestelling doen. Tijdens de registratie geeft u naast alle NAW gegevens ook uw BTW-nummer in. Dit wordt online gecontroleerd en indien akkoord dan kunt u de bestelling...
Bekijk meer
Vragen over mogelijkheden van de website
Kan ik (online) een offerte aanvragen
Indien u een<a href="https://www.grandcruwijnen.nl/customer/account/login/referer/aHR0cHM6Ly93d3cuZ3JhbmRjcnV3aWpuZW4ubmwvY3VzdG9tZXIvYWNjb3VudC9pbmRleC8%2C/"> account </a>heeft bij Grandcruwijnen en bent ingelogd kunt u een Offerte aanvragen voor de...
Is er ook een nieuwsbrief met informatie, aanbiedingen en kortingscodes?
Wij versturen in principe iedere maandagochtend een nieuwsbrief met daarin de promoties die voor die bewuste week gelden. Daarnaast informeren wij ook middels de nieuwsbrief wanneer wij masterclasses en proeverijen (online- en fysiek) geven en rondom...
Hoe lang blijven de loyaltypunten geldig?
De punten die u heeft ontvangen over een bestelling blijven 365 dagen geldig. U ontvangt 2 weken voordat (een deel van) uw punt komt te vervallen een berichtt per email, zodat u nog op tijd in staat bent gebruik te maken van de kortingspunten.
Bekijk meer
Vragen over levering aan consument en horeca en retail
Levert Grandcruwijnen alleen aan de consument of ook aan horeca en retail?
Grandcruwijnen levert aan alle kanalen. Via onze website kunnen consumenten, horeca en retail de bestellingen doen maar voor grotere afname (bijv een pallet) kunt u beter direct met ons contact opnemen. Onze detailhandels- en horecaprijzen gelden uitsluitend...
Proefflessen is dat mogelijk
Zowel consument, horeca en retail hebben bij ons de mogelijkheid om alles per fles te bestellen en zo eerst wat te proberen en u bent dus niet verplicht om gelijk een doos bij ons af te nemen. Voor horeca en Retail hebben wij als beleid dat een proef...
Levert Grandcruwijnen ook aan de wijnhandel?
Grandcruwijnen levert aan alle kanalen. Via onze website kunnen consumenten, horeca en retail de bestellingen doen maar voor grotere afname (bijv een pallet) kunt u beter direct met ons contact opnemen. Voor onze collega's in de wijnhandel hanteren wij...
Bekijk meer
Vragen over Product informatie
Hoe lang kan een wijn of sherry geopend staan?
Er is niet 1 antwoord mogelijk op hoe lang een wijn geopend kan blijven. Een geopende fles wijn komt in aanraking met zuurstof en hierdoor oxideert de wijn. Gevolg: een azijnachtige geur en smaak. En naarmate er meer wijn uit de fles is, des te sneller...
Heeft uw fles een kurkprobleem, waardoor uw wijn naar kurk smaakt?
Wijn is een natuurproduct dat 'leeft' en derhalve is het mogelijk dat op enig moment de kwaliteit afwijkt. Vanzelfsprekend zullen wij onze uiterste best doen om een goede oplossing te vinden dus neemt u in dat geval direct contact met ons op. Het probleem...
Ik vind de wijn niet overeenkomen met de beschrijving op Grandcruwijnen
Het kan voorkomen dat de smaak van een wijn niet (helemaal) overeenkomt met de beschrijving oponze website of in een recensie. Grandcruwijnen staat bekend om zijn uitgebreide informatie en wij trachten de subjectieve waarnemingen zo objectief mogelijk...
Bekijk meer