Vragen & Antwoorden

Vragen over cadeaus, verpakking & relatie-en kerstgeschenken
Kan ik iemand een cadeau geven?
Dat is geen probleem. U kunt uw bestelling laten bezorgen bij de persoon die u de wijnen cadeau wilt doen. U geeft gewoon bij afrekenen bij het verzendadres de gegevens in van degene die u wilt verrassen. Wilt u ook een mooie cadeauverpakking? Ook dat...
Wij willen een relatiegeschenk sturen. Hoe gaat dat?
Graag verzorgen wij uw wijngeschenken. Voor elke gelegenheid en in iedere prijsklasse. Mooi verpakt in een doos met strik, of in een stoere kist. Bij Grandcruwijnen kan alles per fles worden besteld dus u selecteert de wijn en wij regelen de rest. Dit...
Kan ik een cadeaukaartje toevoegen
Als service kunnen wij bij uw bestelling een cadeaukaartje toevoegen zonder verdere kosten. De kaartjes zijn ontworpen door een grafische designer en u kunt kiezen uit diverse soorten kaartjes met verschillende thema's. Afhankelijk van het seizoen zullen...
Ontzorgen jullie ook de relatie- en kerstpakketten
Jazeker - wij kunnen u volledig ontzorgen en heel veel tijd uit handen nemen. Het enige wat u dient te doen is bepalen wat u wilt versturen en u dient ons aan te geven naar wie het verstuurd moet worden. Wij doen daarna de rest. U kunt hier meer lezen...
Bekijk meer
Vragen over Grandcruwijnen
Zijn mijn gegevens veilig bij Grandcruwijnen?
Als u uw gegevens invoert op onze website, doet u dat altijd beveiligd. Grandcruwijnen.nl gebruikt coderingstechnologieën die erkend worden als gangbare standaarden binnen de IT-sector. Voor gevoelige informatie, zoals financiële gegevens, gebruiken ...
Hoe kan Grandcruwijnen zoveel wijnen aanbieden tegen een lage prijs?
Grandcruwijnen ontwikkelde in 2010 een logistiek model om wijnen via veel minder schakels naar Nederland te importeren. Het resultaat: beduidend lagere prijzen en een groter aanbod. We handelen rechtstreeks met grote wijnhuizen in Frankrijk, Spanje en...
Welke wijnen verkoopt Grandcruwijnen?
Bij Grandcruwijnen hebben we wijnen voor ieders budget. Echter, ongeacht het bedrag dat u betaalt, u bent altijd verzekerd van een goede kwaliteit. We hebben onze eigen vinoloog in huis, en wij worden bovendien ook continu bijgestaan door de internationale...
Wijnen van goede kwaliteit, wat wil dat zeggen?
Het grootste deel van ons assortiment bestaat uit kwaliteitswijnen. Wij baseren dit o.a. op de beoordelingen van gerenommeerde, internationale reviewers én op de adviezen van onze eigen vinoloog en van de wijnhuizen waarmee we intensief samenwerken. ...
Welke kortingen geeft Grandcruwijnen?
Gegeven ons zeer grote assortiment en het feit dat alles per fles kan worden besteld zorgt voor een snel uitdijend magazijn. Om dit goed onder controle te houden geven we voor wijnen/jaargangen waar we bijvoorbeeld nog maar slechts een paar flessen van...
Moet ik mezelf registreren als ik wijnen bestel via de webshop?
Plaatst u voor het eerst een bestelling bij Grandcruwijnen? Dan dient u een account aan te maken daar we moeten weten waar we de bestelling moeten leveren. U maakt dan een account aan en al uw gegevens blijven bewaard voor een volgende keer. Maar u kunt...
Zijn mijn betaalgegevens veilig bij Grandcruwijnen?
Als u persoonsgegevens bij ons achterlaat, bijvoorbeeld tijdens het registratieproces, doet u dat via een beveiligde verbinding. U herkent een beveiligde verbinding aan de url; die begint met HTTPS. De betaling verloopt altijd rechtstreeks via uw bank...
Hoe worden de exclusieve wijnen bij Grandcruwijnen opgeslagen?
Onze volledige Wine Warehouse is gecondioneerd (natuurlijk CO2 neutraal want ons gehele dak is voorzien van zonnepanelen) zodat wij zomer en winter een constante temperatuur en luchtvochtigheid hebben. Alle onze ramen zijn voorzien van folie zodat UV...
Heeft Grandcruwijnen alle wijnen op voorraad?
Grandcruwijnen heeft de meeste wijnen op voorraad. Als de door u bestelde producten niet meer voorradig blijken te zijn, informeren wij u daarover binnen 1 werkdag. Vaak hebben we de wijnen dan binnen 1 of 2 dagen weer binnen. Als u daar niet op wilt...
Hoe bezorgt Grandcruwijnen mijn bestelling?
Voor het bezorgen van uw bestelling maken wij gebruik van de service van Flespakket van PostNL. U ontvangt uw bestelling in een stevige verpakking, speciaal ontwikkeld voor het vervoer van wijnflessen.
Bekijk meer
Vragen over bestellen
Moet ik minimaal een bepaalde hoeveelheid afnemen om wijnen bij Grandcruwijnen te bestellen?
Nee. Grandcruwijnen breekt met de trend van verkoop per doos. In tegenstelling tot veel (internet)wijnhandelaren, koopt u bij ons uw wijn per fles. Proeven staat u daardoor vrij.
Hoe kan ik wijnen bestellen?
Bij Grandcruwijnen kunt u uw wijnen zowel via onze webshop als per telefoon bestellen. Op de pagina ‘Bestellen’ leest u meer over het bestelproces via onze webshop. Wilt u telefonisch bestellen? Geef uw bestelling dan door via onze klantenservice op ...
Wat zijn loyaltypunten?
Bij iedere aankoop die u bij ons doet, ontvangt u loyaltypunten. Deze punten kunt u inwisselen bij een volgende bestelling. U krijgt dan korting op uw bestelling. Hoe meer punten u inwisselt, hoe meer korting u krijgt. U krijgt standaard  korting...
Welke kortingen geeft Grandcruwijnen?
Gegeven ons zeer grote assortiment en het feit dat alles per fles kan worden besteld zorgt voor een snel uitdijend magazijn. Om dit goed onder controle te houden geven we voor wijnen/jaargangen waar we bijvoorbeeld nog maar slechts een paar flessen van...
Moet ik mezelf registreren als ik wijnen bestel via de webshop?
Plaatst u voor het eerst een bestelling bij Grandcruwijnen? Dan dient u een account aan te maken daar we moeten weten waar we de bestelling moeten leveren. U maakt dan een account aan en al uw gegevens blijven bewaard voor een volgende keer. Maar u kunt...
Wat zijn de kosten van levering naar het buitenland?
Voor de levering naar het buitenland betaalt u een vast bedrag, ongeacht uw bestelling. In de tabel hieronder ziet u een overzicht van de kosten per land.  Landen Vast bedrag Maximum flessen Oosternrijk (AT) 19 Maximum 18 ...
Wij willen een relatiegeschenk sturen. Hoe gaat dat?
Graag verzorgen wij uw wijngeschenken. Voor elke gelegenheid en in iedere prijsklasse. Mooi verpakt in een doos met strik, of in een stoere kist. Bij Grandcruwijnen kan alles per fles worden besteld dus u selecteert de wijn en wij regelen de rest. Dit...
Wat moet ik doen als er is geen voorraad is van een wijn welke ik graag zou willen hebben?
Wij proberen zo accuraat als mogelijk de voorraadstanden van onze wijnen te tonen zodat we snel kunnen uitleveren en u niet lang hoeft te wachten. Als een wijn niet op voorraad is maar er kan wel besteld worden dan kunt u een bestelling plaatsen en wordt...
Bekijk meer
Vragen over retourneren en klachten
Ik heb klachten over de service van Grandcruwijnen. Waar kan ik terecht?
Bij Grandcruwijnen draait alles om tevreden klanten. Heeft u toch klachten over onze service? Meld ze dan aan onze klantenservice. Binnen 2 werkdagen krijgt u uitsluitsel over uw klacht. Bent u van mening dat uw klacht niet goed is behandeld? Dan kunt...
Ik ben niet tevreden over mijn aankoop. Kan ik mijn bestelling dan terugsturen?
U kunt de flessen binnen 14 dagen na herroeping terugsturen. Indien u geopende- of beschadigde flessen terugstuurt, wordt de waardevermindering daarvan verrekend met het terug te betalen bedrag. Deze waardevermindering is 100% indien het product onverkoopbaar...
Heeft uw fles een kurkprobleem, waardoor uw wijn naar kurk smaakt?
Wijn is een natuurproduct dat 'leeft' en derhalve is het mogelijk dat op enig moment de kwaliteit afwijkt. Vanzelfsprekend zullen wij onze uiterste best doen om een goede oplossing te vinden dus neemt u in dat geval direct contact met ons op. Het probleem...
In welke gevallen vervangen wij geen slechte flessen in het kader van onze kwaliteitsgarantie?
Wijnen die slecht zijn geworden door té lange bewaring en niet bedoeld zijn als bewaarwijnen. Wijnen die geoxideerd zijn door uitdroging of worden bewaard op een té droge en/of té warme bergplaats).  Wijnen die niet bij Grandcruwijnen.nl zijn...
Mijn flessen zijn tijdens het transport beschadigd. Wat nu?
Hebben uw flessen door het transport of de verpakking onverhoopt breukschade opgelopen? Laat ons dat dan zo snel mogelijk, bij voorkeur binnen      24 uur, weten via de klantenservice: +31 (0)78 6450615.
Kan ik wijnen die me niet bevallen retourneren?
Als een wijn u niet bevalt kunt u de ongeopende fles(sen) zonder enig probleem terugsturen. De aankoopkosten van deze wijn zullen dan of worden teruggestort op uw bankrekening, dan wel, indien u dit wenst, worden verrekend met een andere wijnkeuze of...
Bekijk meer
Vragen over betalen
Op welke manieren kan ik betalen bij Grandcruwijnen?
Via onze webshop kunt u betalen met iDEAL, Creditcard, PayPal, Mister Cash, AfterPay, Billink, Sofortbanking, Giropay, Mybank of bank- of PayPal-overschrijving. Bij afhalen in de winkel kunt u ook met PIN betalen. Wilt u meer weten over de betaalmogelijkheden...
Ik heb een coupon of kortingscode gekregen van jullie. Hoe werkt dit?
Wij hebben regelmatig acties waarmee een korting over assortiment of type wijn wordt vergeven. Kortings-coupons zijn alleen maar geldig gedurende de periode die staat vermeld bij de specifieke actie. De betreffende coupon-code kunt u ingeven in de Winkelwagen...
Kan ik ook achteraf / op rekening betalen?
Via betaalmethode "Billink" kunt u snel, eenvoudig en veilig achteraf betalen. Ook zakelijke bestellingen kunnen hiermee achteraf betaald worden. Voor "Billink" betalingen geldt een maximum bedrag van € 500,- voor particulieren. Voor zakelijke bestellingen...
Bekijk meer
Vragen over uw bestelling
Wat betekent het als mijn bestelling in 'backorder' komt?
Van een aantal wijnen zijn we in staat, als deze niet op voorraad zijn, om ze in principe binnen een aantal dagen weer op voorraad te hebben. Bij deze wijnen hebben wij onze website zo ingeregeld dat er meer kan worden besteld dan het huidige aantal ...
Welke kortingen geeft Grandcruwijnen?
Gegeven ons zeer grote assortiment en het feit dat alles per fles kan worden besteld zorgt voor een snel uitdijend magazijn. Om dit goed onder controle te houden geven we voor wijnen/jaargangen waar we bijvoorbeeld nog maar slechts een paar flessen van...
Wel op voorraad maar een ander jaartal?
Mocht een wijn onverhoopt niet meer voorradig zijn, maar hebben wij dezelfde wijn nog wel uit een ander jaartal? Dan nemen we contact met u op om te overleggen of u akkoord gaat met het betreffende jaartal. Wij sturen u nooit ongevraagd een wijn uit ...
Is mijn bestelling verzekerd?
Ja. Alle verzendingen zijn verzekerd. Bij eventuele schade zorgen we altijd voor een passende  oplossing met 100 procent tevredenheidgarantie.
Bij een wijn staat: Beperkte voorraad. Wat houdt dit in?
Wij proberen zo accuraat als mogelijk de voorraad-hoeveelheden bij te houden zodat u niet iets besteld wat niet op voorraad is.Als er wordt gemeld beperkte voorraad betekent dit dat er maximaal nog 3 flessen van de betreffende wijn is. Als u een bestelling...
Kan ik mijn wijnen ook in originele verpakking krijgen?
We hebben voor de verzending van uw wijnen speciaal verpakkingsmateriaal (pulp of papier-matten) om zorg te dragen dat uw wijnen veilig worden verstuurd en hierdoor zijn uw zendingen ook verzekerd dus mocht er onverhoopt toch iets zijn gebeurt waardoor...
Bekijk meer